تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

چرا باید از رنگ های مخصوص به سقف استفاده کنیم؟

در طی این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا باید از رنگ های مخصوص به سقف استفاده کنید و مزیت این دسته از رنگ ها چیست؟

یکی از راه هایی که شرکت ها بتوانند محصولات خود را متناسب با نیاز مشتریان خود به فروش برسانند، این است که هر محصولی را به دسته های جزیی بیشتر تقسیم می کنند. برای مثال، یک محصول را برای پاک کردن شیشه و دیگری را برای پاک کردن سطوح تعیین کرده اند. این روش علاوه بر افزایش فروش آن ها، جلوی سردرگمی مشتریان را می گیرد. در مورد رنگ هم، به همین صورت است. تمامی شرکت های معروف تولید رنگ، اقدام به دسته بندی محصولات خود به صورت رنگ دیوار، رنگ حمام و غیره کرده اند. دلیل اصلی، این است که هرکدام نیازمند فرمول خاصی است تا کارایی خود را بهتر نشان دهد که بتواند رضایت مشتریان را برآورده کند.

اگر شما قصد رنگ کردن سقف منزل خود را دارید، حتما باید ازرنگ های مخصوص سقف استفاده کنید زیرا سقف مانند دیوار نیست و از فرمول خاصی در تولید آن به کار رفته است تا دوام و ماندگاری آن را بیشتر کند. بیشترین رنگی هم که برای سقف تولید می شود، رنگ سفید است. شاید قبلا بعضی از نقاشان از همان رنگ دیوار برای نقاشی کردن سقف استفاده می کردند ولی امروزه با توجه به افزایش دانش، دیگر اگر نقاشی این کار بکند معلوم می کند که اصلا هیچ تخصصی در کار خود ندارد.

یکی از دلایلی که باعث می شود افراد کمتر به سراغ رنگ تخصصی بروند و از همان رنگ معمولی مخصوص دیوار استفاده کنند، گران بودن رنگ سقف است. این نکته را در نظر داشته باشید، درست است که این نوع رنگ گران است اما فرمول خاصی نیز در تولید آن به کار رفته است که باعث تمایز آن و بهبود کیفیت برای سقف ها شده است در غیر اینصورت شما حتی می توانید از رنگ برای دیوار استفاده کنید، اما هیچگونه تضمینی وجود ندارد که رنگتان بعد ازچندسال سالم بماند.

 

رنگ سقف سفید است

بعضی از افراد و مالکان در نظر دارند که رنگ سقف خود نارنجی یا تیره کنند و در واقع رنگی غیر از سفید استفاده کنند. ولی در واقع بهترین رنگ برای سقف سفید است. رنگ سفید، حس آزادی و آسمان را به افراد می دهد. استفاده از رنگ های تیره باعث می شود، فرد خود را در یک محفظه کوچک تصور کند و دیگر رنگ ها این ذهنیت را در افراد القا می کند که این مکان متعلق به آن ها نیست و باید مطیع آن جا باشند، ولی سفید چنین خاصیتی را ندارد و یک نوع آزادگی را به افراد تلقین می نماید. اگر دقت کرده باشید بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان ها از رنگ سفید برای سقف خود استفاده کرده اند، علت این کار به دلیل ارزان بودن سفید نسبت به بقیه نیست بلکه از نظر روانشناسی است که بتوانند حس مثبتی را به مریض ها القا کنند. البته سفید حالت های مختلفی دارد ولی توصیه ما این است که حتما از سفید ساده استفاده کنید تا بتوانید بازده ۱۰۰درصدی را دریافت نمایید.

استفاده از سفید ساده باعث می شود که سقف نسبت به دیوارها متمایز شود و برای خود یک هویت مستقل داشته باشد. فقط نکته مهمی که باید توجه داشته باشید، کیفیت است. رنگ ها با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد اما سعی کنید که حتما مناسبترین کیفیت را خریداری نمایید.

 

آیا بخریم یا نخریم؟

درست است که رنگ سقف گرانتر از بقیه می باشند، اما خرید آن شدیدا توصیه میشود به دلیل اینکه همانطور که بیان کردیم، رنگ های مخصوص سقف از فرمول خاصی تبعیت می کنند که با دیوار مجزا است. برای اینکه بتوانید راحت تر کار رنگ را انجام دهید، بهتر است که از غلطک یا نردبان استفاده کنید، هیچگاه از تخته برای این مساله استفاده نکنید. توجه داشته باشید که رنگ کردن سقف، مرحله ای مهم ازپروژه نقاشی ساختمان است.

 

 

منبع: networx

تهیه و تنظیم سایت نقاشی ساختمان

 

نقاشی و رنگ آمیزی سقف منزل house painting roof painting

نقاشی و رنگ آمیزی سقف منزل house painting roof painting

1 دیدگاه در “چرا باید از رنگ های مخصوص به سقف استفاده کنیم؟

  • بازتاب: بلکا چیست و در کجا استفاده می شود ؟

دیدگاهتان را بنویسید