تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

روشنایی مورد استفاده برای بهتر دیده شدن ساختمان

نقاشی ساختمان: چگونه نورهایی را در آشپزخانه استفاده کنیم که رنگ آمیزی های استفاده شده در آن را برجسته تر از قبل نشان دهد

در طی این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از نورهایی در آشپزخانه استفاده کنید که بتوانید رنگ آمیزی های استفاده شده در آشپزخانه را برجسته تر از قبل نشان دهد.

در تمامی خانه ها ما دو نوع روشنایی داریم: روشنایی طبیعی که با نور آفتاب تامین می شود و روشنایی مصنوعی با استفاده از نور لامپ ها. روشنایی هر چه بهتر باشد، دید ما نسبت به آنچه که انجام می دهیم، بیشتر خواهد بود. بعضی از روشنایی ها خیلی کوچک هستند و فقط محدوده خاصی را روشن می کنند مانند لامپ هود ولی بعضی دیگر محدوده وسیع تری را روشن می کنند مانند نورخورشید یا نور لامپ وسط آشپزخانه. در نهایت هدف هرکدام ایجاد یک فضای قابل دید و زیبا برای محیط آشپزخانه است.نور آشپزخانه به نقاشی ساختمان کمک بسیاری خواهد کرد.

در آشپزخانه ها ما عموما سه نوع روشنایی داریم : روشنایی هایی که در یک تورفتگی هستند، روشنایی که در سطح هستند و روشنایی هایی به صورت آویز و جانبی می باشند. هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و یک آشپزخانه حتما نباید این سه روشنایی را داشته باشد.

 

  1. روشنایی که در تورفتگی ها به کار رفته است

این روشنایی را بیشتر در سقف ها به کار می رود و بعضی اوقات جنبه تزئینی دارند ولی نور آن ها به مراتب بیشتر است. یکی ازدلایلی هم که اغلب افراد ترجیح می دهند از آن استفاده کنند، نیازی به تمیزکردن مداوم آن ها نمی باشند. البته بیشتر این لامپ ها برروی سقف میز اپن قرار می گیرد.

یکی ازمشکلاتی که این نوع لامپ ها دارند، نیازمند به فضای مناسب است و هر سقف و مکانی در آشپزخانه مناسب نصب اینگونه لامپ ها نیست. مشکل بعدی گران بودن آن ها می باشد و مساله منفی دیگر آن، نور آن ها تکمیل کننده نور اصلی است و خود به تنهایی نمی توانند فضا را کامل روشن کنند.

 

  1. روشنایی های روی سطح

در این نوع روشنایی ها از لامپ های کوچک اصولا ۶۰ واتی استفاده می شود که معمولا به جای سقف برروی دیوار وصل می شوند و به غیر آشپزخانه در دیگر مکان ها هم کاربرد دارند. یکی از مزیت های این نوع لامپ ها این است که فضای بیشتری را نسبت به بقیه مکان ها تحت پوشش خود قرار می دهد، همچنین تمیز کردن آن ها راحت است و کثیفی بروی آنها کمتر نشان داده می شود.

این نوع روشنایی از زمان قدیم مورد استفاده تمامی افراد بوده است و در واقع می توان یک تاریخچه قدیمی پشت آن وجود دارد. با این نوع لامپ ها دیگر محدودیت مکانی برای هر آشپزخانه وجود ندارد و در هر مکانی می توان آن را نصب کرد. امروزه بیشتر افراد سعی می کنند که ترکیبی از این نوع لامپ ها به همراه دیگر استفاده کنند. البته یکی ازمعایب این نوع لامپ ها، تمیزکردن مداومشان است ولی طول عمر لامپ های به کار رفته توسط این ها بیشتر از بقیه می باشد. ولی اگر کاملا تمیز نشوند، احتمالا خراب شدن آن ها یا سوختگی لامپ ها بیشتر خواهد بود.

 

  1. لامپ های به صورت چراغ آویز

چراغ های آویز را امروزه می توان در هر آشپزخانه ای مشاهده کرد. از حالت ساده آن گرفته که فقط یک لامپ است تا لوسترهای فوق العاده زیبا و شیک. مهمترین مزیت آن نسبت به بقیه، میزان گستردگی روشنایی آن نسبت به بقیه لامپ ها می باشد. برای همین است که امروزه حتی در کوچکترین آشپزخانه ها از این نوع لامپ ها برای روشن تر کردن فضای داخلی استفاده می کنند. مزیت دیگر آن، تنوع ساختاری است. همانطور که بیان کردیم، امروزه بیشتر از لوسترها برای روشن کردن آشپزخانه استفاده میشود که این لوسترها تنوع ظاهری بسیاری دارند و هر فردی می تواند نسبت به محیط آشپزخانه خود یک حالت را انتخاب کند. یکی ازمعایب این نوع لامپ ها، تمیزکردن مداوم است زیرا کثیفی و خاک را بیشتر از بقیه حالت ها نشان می دهد و باید به صورت روی آن ها دستمال کشید. البته در کنار همه اینها باید روشنایی طبیعی را که یک نعمت الهی است را اضافه کنیم.

 

منبع: classicshades

تهیه و تنظیم سایت نقاشی ساختمان

 

دیدگاهتان را بنویسید