تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

۵ راه برای انتخاب بهترین رنگ ها برای اتاقتان

انتخاب بهترین رنگ ها برای اتاقتان
در طی این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید بهترین رنگ ها را برای اتاقتان انتخاب کنید؛ به گونه ای که با شخصیتتان متضاد نباشد.
اگر اتاق خوابتان یکی از مهم ترین قسمت های زندگیتان محسوب می شود و حال قصد رنگ آمیزی آن را دارید مطمئنا سوالات بیشماری ذهن شما را به خود درگیر کرده است؛ این که چه رنگی را انتخاب کنید تا به بهترین شکل ممکن با حس و حال شما همخوانی داشته باشد و از جهتی زیبایی و چهره جدیدی را به اتاق شما هدیه کند با ما در ادامه همراه باشید تا نگاهی نسبت به این مسئله داشته باشیم.
به احساسات خود اهمیت بدهید
مطمئنا یکی از بهترین راه هایی که با رعایت آن می توانید یک رنگ مناسب را برای اتاقتان انتخاب کنید، اهمیت و توجه به احساساتتان است. اگر فردی هستید که اکثر اوقات را در آرامش سپری می کند پیشنهاد ما انتخاب های رنگ ملایمی است که بیشتر از قبل این حس را در شما زنده کند مانند آبی، بنفش و سبز شفاف. در طرف مقابل اگر فرد پر جنب و جوشی هستید پیشنهاد ما استفاده از رنگ های گرم در کنار رنگ های ملایم است که پس از یک روز کاری سخت بتواند شما را به آرامش برساند.
به ایجاد یک فضای رومانتیک فکر کنید
اگر یک فرد متاهل هستید پس مطمئنا در رنگ آمیزی اتاق خواب باید نهایت دقت را به خرج دهید.پیشنهاد ما استفاده از رنگ های تیره و گرم است تا بتواند به راحتی این حس را در اتاق خواب ایجاد کند از جمله این رنگ ها می توان به زیتونی و بنفش تیره اشاره کرد.
به رنگ های کلاسیک نیز اهمیت بدهید
مطمئنا بسیاری از افراد آن قدر رنگ های کلاسیکی همچون سفید شیری را در رنگ آمیزی منازل و اتاق ها دیده اند که تا حد زیادی از این رنگ زده شده اند. اما آیا می دانید که حجم گسترده ای از رنگ های کلاسیک برای مخاطبان شناخته شده نیستند. در حالی که این دسته از رنگ ها به راحتی می توانند به خانه شما یک هویت جدید را اهدا کنند که از چمله رنگ هایی که در این دسته قرار می گیرند می توان به رنگ کرم روشن، طوسی روشن و رنگ کاراملی اشاره کرد.
از جهتی دیگر این رنگ ها تا حد زیادی سرمنشا خود را از طبیعت هدیه گرفته اند و به همین دلیل نیز حس بسیار طبیعی و خوشایندی را به بیننده القا می کنند.
البته در انتها پیشنهاد ما این است که در استفاده از این دسته از رنگ ها در اتاق خوابتان به هیچ وجه زیاده روی نکنید.
به مسائل مربوط به طراحی نیز اهمیت بدهید
متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها با انتخاب یک رنگ مناسب و استفاده از آن در فضای اتاق تمامی کار ها را به درستی انجام داده اند ولی در واقع این طرز تفکر تا حد بسیار زیادی اشتباه است زیرا پس از رنگ آمیزی فاکتورهای جدید نیز وارد این بازی جذاب خواهند شد از جمله سیستم روشنایی اتاق.
اگر اتاق خواب شما کوچک است سعی کنید تا حد ممکن سراغ یک فضای روشن بروید تا بتوانید حس و حال یک فضای خصوصی را بدون نیاز به استفاده از رنگ های تاریک تداعی کنید. با این حال استفاده از نور زیاد اتاق شما را در اندازه واقعی خود و حتی کوچکتر نشان خواهد داد.
از جهتی دیگر به ورودی نورهای طبیعی نیز اهمیت بدهید زیرا تابش طبیعی نور خورشید به اتاق شما فضای بسیار شاداب کننده ای را به آن خواهد بخشید پس این فاکتور را نیز مد نظر داشته باشید.
امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

 

 

منبع:  nipponpaint
تهیه و تنظیم سایت نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید