تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

ریسک انتخاب رنگ متفاوت : رنگ دیوار، در منزل و حیاط

نمی دونم چقدر دنبال تنوع هستید یا نه، نمی دونم حاضرید برای اینکه یک چیز متفاوت رو تجربه کنید، حاضرید ریسک کنید و اصلا نمی دونم چقدر اهل ریسک کردن هستید یا نه … یا اصلا میشه به هر چیزی گفت ریسک یا نه …
حالا یه سوال دیگه …

آیا ریسک می‌کنید و رنگی متفاوت برای در و دیواره خانه‌تان انتخاب می‌کنید؟

مثلا در ورودی منزلتون رو قرمز، صورتی، آبی و .. بکنید و دیگه از این رنگ های متعارف کرم و سفید و قهوه‌ای و مشکی و طلایی و نقره ای استفاده نکنید؟
دیوارهاتون رو با یک رنگ جدید مثلا صورتی با راه‌ راه‌های سفید یا آبی … قرمز و آبی و سبز و زیتونی و … این همه رنگ یکی جز این رنگ‌های متعارف تزئئین کنید.
اصلا چرا خیلی حاضر نیستند این کار رو بکنند و معدود افرادی هستند که به دلشون راه میان و دیوارهای خونشون رو متفاوت را متفاوت رنگ می‌کنند.

انتخاب رنگ دیوار، در منزل و حیاط

انتخاب رنگ دیوار، در منزل و حیاط

با رنگ مبل و پرده چه کنم؟

اولین دلیلی که حتما همه شما میارید اینکه مبلمان و پرده‌ها راحت‌تر با رنگ کرم و سفید و نهایت شیری ست می‌شن. خب اینم نمی‌تونه دلیل محکمی باشه چون با یک گشت و گذار توی بازار مبل و پرده و حتی فرش می‌تونید ببینید که این دلیل نمی‌تونه دلیل محکمی باشه و شما با اطمینان انتخاب های گسترده‌تری داشته باشید.
اگر چرک تاب بودن رنگ‌هاست که خب اونم نمیتونه دلیل باشه چون رنگ سفید و کرم خود بیشترین امکان چرک شدن و نشان دادن چرک رو دارند و خب راه حلش استفاده از جنس مناسب رنگ هست که با یک دستمال چرخواندن و بخارشوی به راحتی تمیز بشه و این هم خب می‌بینید که نمی‌تونه دلیل بشه …

 

سختی تغییر رنگ تکراری

بعدی تکراری شدن رنگ هاست. اینکه مثلا تحمل رنگ سفید و کرم به مدت طولانی راحت‌تر از مثلا تحمل رنگ قرمز یا سبز هست و خب هزینه بر خواهد بود اگر بخواهیم هر ساله این تصمیم رو بگیریم که رنگ در و دیوار رو تغییر بدیم و همزمان مبلمان رو … خب اینم باید بگم دلیل نمی‌شه چون راه حل زیاد داریم.. مثلا ترکیبی کار کردن و متضاد کار کردن رنگ‌ها کنار هم، حس تنوع رو به شما می‌ده و خونه رو شاداب‌تر می‌کنه و از اون تکرار و خستگی بصری که می‌گید شما رو به دور می‌کنه. اینم باید بگم که خیلی از شرکت‌های بازسازی ساختمان و رنگ‌کارها، مشاوره‌های رایگان دارند و خب شما قبل از هر اقدامی می‌تونید از اونها مشورت بگیرید و حداقل اینه که اگر خواستید باز هم رنگ سفید و کرم رو برای در منزل انتخاب کنید، یک تلاشی کردید که این بار متفاوت باشید و نشده … و حتی برای انتخاب رنگ سفید و کرم مد نظرتون هم به اطمینان می‌رسید …

 

فضا کوچیک یا فضای شاد؟

دلیل بعدی اینکه … مثلا اگر من برای اتاق خواب از رنگ تیره یا جیغ استفاده کنم … یا سالن رو با فلان رنگ تیره که دوست دارم تزئین کنم، فضا کوچیک به نظر میرسه. اشکالی که رنگ سفید و کرم ایجاد نمی‌کنن. خب اینم راه حلش مثل راه حل بخش بالایی … یعنی با استفاده از ترکیب رنگ و شابلن‌های زیبا، و البته متناسب با فضای شما که مشاوره‌ها حتما به شما پیشنهادهای خوبی خواهند داد این مشکل رو هم می‌تونید حل کنید.
حتی مبلمان فعلی شما می‌تونه معیاری باشه برای انتخاب رنگ در و دیوار خانه شما. و حتما نیازی نیست که با تغییر رنگ دیوارها پرده و فرش و مبلمان رو تغییر بدید …
این رو در نظر بگیرید که رنگ‌ها معنی جدیدی به زندگی شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، می‌تونه حس یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل کنه .

 

رنگ نمونه بزن: بخش کوچیکی را رنگ بزن.

نگذارید ترس از رنگ جدید، باعث بشه انتخاب همیشگی کرم یا سفید را داشته باشید. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هاشون رو در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دن و اگر برای شما تصور رنگ نهایی روی دیوار سخته، از این نمونه می‌توانید استفاده کنید. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند. بخش کوچکی از دیوار را رنگ می کنید، بعد با قاطعیت تایید و یا رد می کنید و شما هم هیچ نگرانی نخواهید داشت چون اگر از طیف‌ها خوشتون نیومد با یک پوشش می‌تونید دوباره رنگش کنید.

 

ژورنال معماری رو ورق بزن: انتخاب رنگ از عکس و مقالات

راه های زیادی برای انتخاب رنگ هست، مجلات دکوراسیون منزل و معماری زیادی وجود داره و همه‌جا در دسترس هست می تونید با تماشای اونها به جدیدترین مدل‌ها و دکورها دسترسی پیدا کنید و همچنین با دیدن تنوع رنگ اون‌ها دلتون برای انتخاب کار رنگ منزل متفاوت قرص‌تر میشه. و البته استفاده از چرخه‌ی رنگ‌ها کمک خوبی است. این چرخه را می‌توانید از اینترنت یا کتاب‌هایی که در این باره طراحی شده ببینید. این طیف رنگ به شما کمک می‌کند رنگ‌های مختلف در طیف‌های گوناگون را یکجا داشته باشید تا انتخاب درستی انجام دهید.
رنگ‌ها جنس متفاوتی هم دارند با شناخت جنس رنگ‌ها هم می‌تونید راحت‌تر انتخاب کنید که چه رنگی رو برای کجا انتخاب کنید. مثلا یک رنگ روشن ولی درخشان برای آشپزخونه هم فضا رو بزرگ نشون می‌ده و هم به دلیل جنسش راحت تر تمیز می‌شه و راحت میشه اثرات پخت و پز رو از روی در و دیوار آشپزخونه پاک کرد.
اونطور که قبلا گفتیم، همنشینی رنگ‌ها یکی دیگر از راه‌های زیباسازی منزل شماست. اگر این همنشینی‌ها را درست انتخاب کنید می‌توانید فضایی شاد و سرزنده و حتی میحط را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید.
برای نمونه :
رنگ‌هایی مثل انواع سبز که در یک طیف قرار می‌گیرند نمایی آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند.
رنگ‌های متضاد مانند سبز و قرمز مکمل یکدیگرند و به‌خوبی در کنار هم می‌نشینند.
رنگ‌هایی مانند آبی و بنفش که در چرخه‌ی رنگ نزدیک یکدیگر قرار دارند باعث می‌شوند دیگری برجسته‌تر شود.
رنگ‌های سرد مانند طیف‌های مختلف آبی، بنفش یا سبز باعث می‌شوند اتاق‌های کوچک بزرگ‌تر جلوه کنند و رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی فضا را سرزنده‌تر می‌کنند.
ترکیب مشکی و قرمز تضاد چشمگیری ایجاد می‌کند یادآور طرح‌های شرقی‌ست.
رنگ‌های روشن مانند آبی، صورتی، یاسی و زرد روشن برای‌تان آسایش و آرامش ایجاد کنند.
می‌توانید میزان گرمای رنگ را با انتخاب طیفی خاموش از این رنگ‌ها مانند صورتی، گل‌بهی یا زرد روشن تغییر بدهید.
رنگ‌های سرزنده مانند نارنجی و طلایی، قرمز و بنفش تیره فضایی بانشاط و سرزنده ایجاد می‌کنند.
با همه این شناخت‌ها باز هم این شما هستید که با سلیقه و البته نیازتون انتخاب رنگ نهایی رو انجام می‌دید، پیشنهاد ما به شما اینه … انتخاب درست داشته باشید … یک انتخاب متفاوت که رنگ تازه‌ای به زندگیتون بده … حداقل برای یکبار امتحانش کنید … جالب و البته شادی آور می‌تونه باشه.

انتخاب رنگ دیوار، در منزل و حیاط