تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

شروعی آرام با رنگ سال آبی کلاسیک در سال ۲۰۲۰

رنگ سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک!

آغاز دوره جدید بدون شک با چالش های جدید نیز همراه خواهد بود ، انستیتوی رنگ پنتون اعلام کرده است رنگ سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک است. سایه ای به رنگ آبی که در آن طیف آبی قابل جابجایی است (رنگ های سایه دار – گردینت دار)
این رنگ نیلی است که به نوعی رنگی کلاسیک محسوب می شود، برای تصور این رنگ کمی به آبی آسمان در زمان غروب، لباس ها کلاسیک و فاخر، آب های اقیانوسی و زغال اخته فکر کنید.

رنگ سال 2020 آبی کلاسیک

رنگ سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک

تسلط رنگ بر صنایع جهان

انتخاب رنگ آبی کلاسیک از انستیتوی رنگ پنتون برای سال ۲۰۲۰ اینک تاریخچه ای غنی تر پیدا کرده است که اولین انتخاب رنگی را ۲۰ سال پیش در سال ۱۹۹۹ آغاز کرد. رنگی که برای اولین بار انتخاب شد Cerulean بود. رنگی با سایه ای آرام که هیجانات هزاره جدید را به نمایش می گذاشت. جلوه های بصری آرام بخشی را قبل از Y2K ارائه نمود. با ارائه رنگ Cerulean در سال ۱۹۹۹ تغییر و تحولات بسیار در فرهنگسرا ها، تزئینات منزل، فشن و مد روز ایجاد شد. برای تاثیر رنگ در زمینه های مختلف اشاره می کنیم به شخصیت مریل استریپ مونولوگ میراندا پریستلی در فیلم “شیطان پوشیدگان پرادا” که می گوید رنگ بر صنایع جهانی تسلط دارد.

نقاشی ساختمان با رنگ سال

نقاشی ساختمان با رنگ سال

اینک جای شگفتی نخواهد بود که با پایان دهه گذشته دوره جدید با استایل جدید آغاز شود. اینبار پنتون رنگ آرا دوباره به حلقه رنگی آورد که با آن تر س ها به امید مبدل خواهد شد و دوره ای جدید را در پیش رو قرار می دهد.
بعد از گذر از سال ۱۹۹۹ که آنچه گذشت سالی همراه با ترس و وحشت جهانی بود، ظهور رنگ آبی کلاسیک ۲۰۲۰ قطعا بگونه ای اطمینان بخش، پر از امید و آرامش با جهانیان ارتباط برقرار خواهد کرد

چرا آبی کلاسیک؟

پرسمن درباره رنگ سال ۲۰۲۰ می گوید: ” در شرایط کنونی که دنیا در وحشت و فشار های روانی است رنگ آبی کلاسیک می تواند اطمینان، را در اذهان برجسته کند. وی همچنین خاطر نشان کرد: ” رنگ آبی تیره مطابقت بسیاری با آبی آسمان در زمان غروب خورشید دارد که بر زندگی جوامع طنین انداز می شود.

رنگ سال در آشپزخانه

رنگ سال در آشپزخانه

وی همچنین گفت:” آسمان آبی در زمان غروب در نیمه شب دیگر آبی نیست و چنان تاریکی ژرف می شود که انسان را به فکر وا می دارد. هنگام غروب آفتاب زمانی که به آسمان فکر می کنید هنوز زمان پایان روز فرا نرسیده است، از آن پس فکر می کنید چه چیزی پیش روی ما خواهد بود؟ به رنگی اطمینان بخش خواهید رسید که تفکر بر انگیز است. این رنگ خبر از آستانه دوره جدید می دهد که در حال عبور از آن هستیم، رنگی قابل اعتماد و مهیج. جوامع امروزی در دوره ا ی زندگی می کنند که نیاز به اطمینان، ایمان و اعتماد به نفس دارند. به عنوان بارز ترین مثال می توان به رنگ آبی آسمان اشاره کرد که همواره آن را می بینیم، در دسترس است و به راحتی با ان ارتباط برقرار می کنیم.

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در فضای خانه

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در فضای خانه

سایه نیلی الهام از طبیعت است

در واقع می توان گفت انتخاب این رنگ در این زمان بهترین انتخاب است. این فصل نیز مناسب انتخاب رنگ آبی کلاسیک است که برای اغلب افراد از جمله رنگ های مطلوب به شمار می رود. سایه نیلی که الهام از طبیعت و رنگ های طبیعی است، آن را به رنگی پایدار و متمرکز تبدیل کرده است.
پرسمن می گوید: ” ممکن است رنگ آبی کلاسیک موروثی از رنگ های نوستالوژی گذشته باشد، اما اینبار به گونه ای مدرن ارائه شده است.” اگر از رنگ آبی کلاسیک سال ۲۰۲۰ در لباس های یقه بلند استفاده شود به شکل لیاس های سنتی رالف لورن امریکایی خواهد بود.
پرسمن د ر این زمینه می گوید: به دوران کلاسیک ها باز می گردیم، زیرا در جهان امروز همه چیز هرج و مرج است.” این به معنای بازگشت به گذشته نیست بلکه تفسیری است از گذشته به شکلی نو.

تماد به نفس، اعتبار و ثبات در رنگ سال 2020

تماد به نفس، اعتبار و ثبات در رنگ سال ۲۰۲۰

نمونه هایی از رنگ سال  ۲۰۲۰ در دیگر محصولات

نقاشی ساختمان محمدی

۰۲۱۶۶۱۰۲۷۱۶

۰۹۱۲۵۶۵۹۷۶۸

۰۹۱۲۴۳۳۴۵۲۱