تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری

اجرای نقاشی ساختمان با شابلون و غلطک طرح دار

هر چند نقاشی ساختمان یکی از روش هایی است که همیشه طرفداران خود را دارد اما با ورود تکنیک ها و ابزارهای جدید، رنگ های ساده کاربرد کمتری نسبت به گذشته دارند. اجرای نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار و شابلون یکی از به روزترین روش های رنگ آمیزی است که به دلیل مزایایی که دارد بسیار مورد توجه جامعه قرار گرفته است. این روش جایگزین خوبی برای کاغذدیواری های طرح دار و رنگی می باشد و اجرای آن در مقایسه با کاغذدیواری مقرون به صرفه و کم دردسرتر است. اگر مایلید با کاربردها و مزایای اجرای نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار و شابلون بیشتر آشنا شوید و با خاطری آسوده این روش را برای رنگ آمیزی ساختمان انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با تیم نقاشی محمدی همراه باشید.

بیشتر بخوانیم: ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری

همانطور که می دانید و احتمالا شاهد هستید که کاغذدیواری طرفداران زیادی دارد و اکثر افراد که قصد تغییر دکوراسیون منزل و محل کارشان را دارند این محصول را در اولویت لیست انتخاب خود قرار می دهند. اما نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری یکی از روش های نوین در صنعت نقاشی ساختمان است که مورد پسند همگان قرار گرفته است. این روش مزایای زیادی دارد که حتی رضایت افراد سخت پسند را هم جلب کرده و توانسته جایگاه خاصی برای خود ایجاد نماید.

از آنجاییکه در نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری از غلطک استفاده می شود ریخت و پاش رنگ آمیزی با چتکه و سایر لوازم را نخواهید داشت، از طرفی با سرعت بالایی اجرا می شود و رنگ کمتری هم مصرف می شود. اگر از طرح اجرایی خوشتان نیامد و یا بعد از مدتی دوست داشتید تغییراتی در دکوراسیون ایجاد کنید به راحتی و با صرف هزینه کم و معقول می توان طرح و رنگ دیگری را جایگزین کرد.

اگر تا بحال تجربه نصب و تعویض کاغذ دیواری را داشته باشید بخوبی می دانید که جدا کردن کاغذدیواری از سطوح کار چندان راحتی نیست و پاک کردن چسب ها زمان زیادی می طلبد. اما برای نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری فقط با یک یا دو بار رنگ زدن، دیوار برای اجرای طرح جدید آماده است. علاوه بر این ها هزینه نقاشی ساختمان با طرح کاغذ دیواری بسیار کمتر از نصب کاغذدیواری است و ریسک انتخاب رنگ متفاوت : رنگ دیوار، در منزل را بسیار پایین می آورید بنابراین با استفاده از این تکنیک جادویی می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید.

استادکاران حرفه ای و ممتاز، نقاشی ساختمان محمدی این طرح ها را به دو روش رنگ آمیزی با غلطک طرح دار و شابلون و استنسیل اجرا می کنند و هر روش را به صورت کاملا استادانه و با مهارت و بدون کوچکترین نقصی بر روی دیوار پیاده می کنند. از طرح های کاغذ دیواری می توانید برای سایر بخش های منزل از جمله پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب والدین، اتاق کودک، آشپزخانه، حتی سقف و محل کار نیز استفاده کنید و طرح های بسیار متنوع و جذابی را با ترکیب رنگ های فوق العاده و تکنیک های پتینه کاری خلق کنید.

نقاشی ساختمان با شابلون

شابلون یکی از ابزارهایی است که برای طرح دار کردن دیوار استفاده می شود. این تکنیک نسبت به زیبایی و جذابیتی که به محیط می بخشد قیمت بسیار مناسبی دارد. هر چند شابلون ها به صورت آماده در بازار موجود هستند اما می توانید به راحتی طرح مورد نظرتان را به صورت الگو روی مقوا و یا عکس های رادیولوژی پیاده کنید و با رعایت نکات اجرایی طرح منحصربفرد را روی دیوار اجرا کنید.

برای نقاشی ساختمان با شابلون نیاز به ابزارهای زیر دارید:

  • رنگ اکریلیک بر پایه آب به رنگ دلخواه شما
  • شابلون که می‌تواند از جنس مقوا و یا کاغذ و غیره باشد
  • غلطک استاندارد برای نقاشی ساختمان از جنس فوم یا قلمو
  • غلطک کوچک استاندارد
  • استنسیل
  • سینی غلطک
  • نوار اندازه گیری فلزی
  • مداد نرم
  • چسب کاغذی
  • دستمال پارچه ای
  • اسپری رنگ

نقاشی ساختمان با شابلون

شیوه نقاشی ساختمان با شابلون

  1. در مرحله اول رنگ را به میزان لازم رقیق کرده
  2. در مرحله بعد با اندازه گیری مشخص کنید چند طرح نیاز دارید و در چه فواصلی قصد اجرای طرح را دارید.
  3. سپس طرح را روی دیوار با نوار چسب ثابت کنید باید طرح با دقت و اندازه گیری دقیق نصب شوند.
  4. رنگی را که آماده کرده اید با کمک قلموی مخصوص یا غلطک بر روی طرح بکشید.
  5. بهتر است رنگ آمیزی را از بیرون طرح شروع کرده و کم کم به مرکز بروید پس از رنگ آمیزی شابلون را با دقت از دیوار جدا کنید.
  6. برای دقت بیشتر در کار می توانید با مداد نرم روی دیوار علامت بگذارید .
  7. رنگ را با لایه ای بسیار نازک روی شابلون بزیند اگر لازم بود دو بار رنگ آمیزی کنید تا رنگ به زیر شابلون نرود استفاده از رنگ ضخیم در شابلون ظرافت کار را از بین می برد.
  8. اگر می خواهید طرح تمیز و بی نقص اجرا شود بهتر است مقدار رنگی کمتری با قلم مو بردارید و اصلا قلم مو را به یکباره در ظرف رنگ فرو نکنید چون برداشتن مقدار زیاد رنگ لبه های کار را نازیبا می کند و احتمال چکه کردن آن روی دیوار زیاد است.
  9. اگر قصد دارید کل دیوار را با طرح شابلون بپوشانید برای بالا بردن سرعت کار از غلطک استفاده کنید. غلطک هایی با جنس فوم فشرده و لبه های گرد، برای شابلون زنی مناسب ترند. به هیچ عنوان از غلطک های معمولی برای این کار استفاده نکنید.
  10. اگر طرح شما جزئیات زیادی دارد قلم مو گزینه مناسب تری است.

نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری

اجرای طرح سه بعدی با شابلون در نقاشی ساختمان

اجرای طرح های سه بعدی با شابلون های آماده یا دست ساز زیبا و دلفریب کمک می کند فضایی بی بدیل را خلق کنید که نظیر آن در جایی دیده نشده. کار با شابلون نیاز به تمرین و تجربه دارد و تنها نقاشانی که تجربه ی کافی در این زمینه دارند می توانند طرح های جدید را به زیبایی و ظرافت هر چه تمام اجرا کنند .

دقت داشته باشید طرح های شابلون باید با رنگ های مناسب اجرا شود تا تصویر سه بعدی حاصل طرحی جذاب باشد. چنانچه رنگ های انتخابی با هم هارمونی و هماهنگی نداشته باشند تصویر سه بعدی ایجاد شده طرحی ناهماهنگ، غیرحرفه ای و کودکانه خواهد بود که هیچ جذابیتی ندارد. پیشنهاد می کنیم اگر هیچ سر رشته ای از رنگ آمیزی ساختمان ندارید زمان و پولتان را هدر ندهید و حتما از تیم های حرفه ای و آموزش دیده کمک بگیرید.

 

 رنگ آمیزی دیوار با غلطک طرح دار

یکی از ابزارهای جدیدی که در حال حاضر برای نقاشی ساختمان استفاده می شود غلطک طرح دار است. کار با غلطک طرح دار نسبت به قلم مو خیلی سریع تر و آسان تر انجام می شود و سطوح بیشتری را پوشش می دهد و علاوه بر آن خروجی کار بسیار تمیز خواهد بود، به طوریکه هیچ گونه ردی از غلطک بر روی دیوار باقی نمی ماند به همین دلیل غلطک گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی دیوارها و حتی سقف است.

  نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار

غلطک های طرح دار و کاربردهای آن

غلطک طرح دار از یک مخزن و دو غلطک تشکیل شده که یک غلطک ساده و دیگری طرح دار است. در نظر داشته باشید غلطک طرح دار و غلطک ساده باید بهم چسبیده باشند و به راحتی روی سطح حرکت کنند. در رنگ آمیزی دیوار با غلطک طرح دار باید قبل از اجرای طرح، رنگ آمیزی معمولی به عنوان زیر کار انجام شود و بعد از خشک شدن رنگ، کار نقاشی با غلطک اجرا شود. در این مرحله وقتی غلطک ها را آماده و به رنگ آغشته کردید آن را روی کاغذ به حرکت در آورید تا رنگ اضافه پاک شود و لکه های باقی مانده بر روی سطح مورد نظر باقی نماند. دقت کنید که کار با غلطک طرح دار کمی پیچیده تر از غلطک ساده است بنابراین لازم است قبل از اینکه اقدام به رنگ آمیزی کنید مطمئن شوید که از پس آن بر می آیید در غیر این صورت بهتر است ریسک نکنید و کار را به اهل فن بسپارید.

نکات مهم در مورد غلطک طرح دار

  • غلطک های طرح دار تنوع بیشتری نسبت به کاغذدیواری دارند و طرح هایی به شما معرفی می کنند که در هیچ نوع کاغذدیواری یافت نمی شود. این طرح های جذاب و متنوع در انواع گل و گیاه، طرح ترک و شیار، طرح چرم ، نقوش اسلیمی و موتیف، طرح های کارتونی، طرح پتینه، طرح اسفنجی، طرح سنگ، طرح چوب، طرح های تکرار شونده و لاکچری، حروف و اعداد، تکستچرهای مدرن، کلاسیک و غیره در بازار موجود می باشند که به راحتی و در زمانی کوتاه تهیه و اجرا می شوند.
  • مهم ترین نکته ای که هنگام رنگ آمیزی دیوار با غلطک طرح دار لازم است رعایت شود این است که سطح را از بالا تا پایین در یک مرحله رنگ آمیزی کنید. به هیچ عنوان از پایین به بالا شروع به رنگ آمیزی نکنید. حتما کار باید یکسره از بالا به پایین و بصورت عمودی انجام شود. اگر کار را تا نصفه رها کنید در وسط کار سایه ایجاد می شود و کار اصلا یکدست به نظر نمی رسد و باعث می شود از زیبایی کار کاسته شود.
  • دقت کنید جهت میله غلطک در همه ی ردیف ها به یک سمت باشد زیرا اگر یک ردیف را با یک جهت و ردیف بعدی را با جهت دیگر رنگ آمیزی کنید باعث ایجاد سایه روی دیوار می شود و این کار کیفیت خروجی را پایین می آورد. چنانچه برای رنگ آمیزی دیوار طرح های درشت را می پسندید حتما ظرافت و حساسیت بیشتری به خرج دهید تا زیبایی و نظم کار حفظ شود.

اگر برای اجرای نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار و شابلون نیاز به مشاوره دارید حتما با کارشناسان ما در نقاشی ساختمان محمدی در تلگرام و واتس آپ در تماس باشید و با ارسال عکس دکوراسیون منزل یا محل کارتان بهترین الگوهای رنگ و طرح های پیشنهادی را دریافت کنید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش با ما تماس بگیرید:

تماس با نقاشی محمدی

نقاشی ساختمان محمدی

۰۲۱۶۶۱۰۲۷۱۶

۰۹۱۲۵۶۵۹۷۶۸

۰۹۱۲۴۳۳۴۵۲۱