تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

ویژگی ها و اجرای صحیح کاهگل مصنوعی

اجرای کاهگل مصنوعی توسط نقاشی محمدی

امروزه بیشتر  مکان ها تفریحی مانند رستوران ها، کافه ها و یا حتی برخی از افراد برای دیزاین قسمتی از منزل شان از سبک های سنتی اصیل ایرانی استفاده می کنند که مهمترین  المان آن کاهگلی بودن دیوارها است. از این رو گروه نقاشی ساختمان محمدی برای اینکه به اکثر سلیقه ها اعتماد بگذارد دارای پرسنل خبره ای است که این طرح را نیز اجرا کنند. همچنین برای با کیفیت بودن این سبک ها  از کاهگل مصنوعی استفاده می کنند.

کاهگل های مصنوعی که جزو انواع پتینه کاری است دارای مزیت های بسیار زیادی است که در نوع سنتی آن وجود ندارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این سبک آشنا باشیم.

کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی چیست؟

کاهگل مصنوعی یا کاهرنگ یکی از مصالح جدید است که در سبک سنتی ایرانی استفاده می شود. این نوع از کاهگل ها از رزین سیلیکون و آب استفاده  میکنند. زمانی که گروه نقاشی محمدی از کاهگل های مصنوعی استفاده می کند بعد از خشک شدن آنها دیوار کاملا مشابه دیوارهای کاهگلی می شود که در قدیم ساخته میشد. اما سوال این است که این کاهگل ها در نهایت مشابه کاهگل های قدیمی می شود پس دلیل لزوم استفاده از این کاهگل های مصنوعی چیست؟ باید بگویم کاهگل های قدیمی بعد از یک مدت کوتاه خیلی سریع کثیف می شود اما در مورد کاهگل های مصنوعی به دلیل کیفیت خوبی که دارد خاصیت خود تمیز کنندگی دارد و همچنین می توان به عنوان یک عایق از آن استفاده کرد.

این کاهگل ها ضد آب هستند و  می توانید بسیار راحت مانند رنگ آمیزی دیوار آنها را با استفاده از یک قلمو استفاده کنید. بهتر است بدانید برای استفاده از این  کاهگل ها هیچ محدودیتی برای زیر سازی ندارد پس اگر می خواهید یک کسب و کار راه بیندازید و در آن از فضای سنتی ایرانی استفاده کنید می توانید به راحتی و با استفاده کاهگل های مصنوعی دیوارهای مختلف که از جنس سیمان، گچ و یا حتی فلز را تزیین نمایید.

 

تاریخچه کاهگل

کاهگل در معماری ایرانی بسیار دیده می شود به خصوص در مناطقی که در مرکز ایران قرار دارند اما بیشتر افراد معتقدند که کاهگل نشانه اصلی معماری در کویر است. در معماری ایرانی مصالح مختلف مانند کاهگل، کاشی، سنگ، چوب  و مصالح دیگر استفاده می شود که معمولا کاهگل به عنوان مصالح اصلی و مابقی به عنوان مصالح جانبی است. رنگ کاهگل یک نمونه از رنگ هایی است که باعث شده است در هر قسمتی که از آن استفاده می شود زندگی را به جریان بیندازد.

یکی از دلایل استفاده از کاهگل در مناطق کویری این است که باعث می شود گرمای شدید خورشید را بکاهد و حرارت آن را به حداقل برساند. تا به حال اکثرا تجربه کرده ایم که در اوج تابستان و گرمای شدید به یک مکان کاهگلی برویم و از خنک بودن آن لذت ببریم، هوای دلنشینی که در این منطقه وجود دارد به دلیل کاهگلی است که در آن استفاده شده است. در گروه مهارت پدید سعی داریم این لذت دلنشین را با وجود کاهگل های مصنوعی مهیا کنیم.

مزایای کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی که در گروه نقاشی محمدی استفاده می شود مزایا زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • انعطاف پذیری: این نوع از کاهگل ها بعد از خشک شدن بسیار منعطف هستند.
  • قیمت مناسب: کاهگل های مصنوعی به نسبت مصالحی که مشابه هستند قیمت بسیار مناسب تری دارد.
  • اجرای سریع: اگر عجله دارید و میخواهید در زمان کم دیوارها را کاهگل کنید بهتر است از این روش استفاده کنید زیرا خیلی سریع خشک می شود.
  • سازگار با محیط زیست:  کاهگل مصنوعی  به دلیل اینکه از آب به عنوان پایه استفاده می کنند با محیط زیست سازگار است.
  • اجرای آسان: برخی از مصالح مشابه برای اجرای نیاز به زمان و ابزار زیاد و پیچیده ای دارند اما برای اجرای ماه گل های مصنوعی می توانید با استفاده از یک قلمو ساده طرح  مورد نظر را اجرا نمایید.
  • چسبندگی: بسیاری از مصالح مشابه بی کیفیت بعد از مدتی از دیوار جدا شده و ظاهر بسیار بدی پیدا خواهند کرد اما کاهگل های مصنوعی دارای چسبندگی بسیار خوبی هستند.
  • مقاوم در برابر آب و هوا: کاهگل های مصنوعی در برابر شرایط آب وهوایی مختلف مانند بارش برف و باران مقاومت بالایی دارند.
  • مقاوم در برابر یو وی: همانطور که  میدانید اشعه یو وی  خورشید بسیار قوی و مضر است به همین دلیل برخی از مصالح در برابر این اشعه خیلی سریع خراب میشوند اما کاهگل های مصنوعی در برابر اشعه یو وی کاملا سازگار هستند.
  • مقاوم در برابر آب: کاهگل های اصلی در برابر آب مقاوم نیستند اما این نوع از کاهگل ها در برابر آب کاملا مقاوم هستند و حتی لایه های ریز برای تنفس دارند.
  • بهداشتی: کاهگل مصنوعی  برخلاف کاهگل های طبیعی بسیار بهداشتی است و می توان بدون ایجاد هیچگونه گرد و خا کو یا بویی از آنها استفاده کرد. جالب است بدانید با توجه به مصنوعی بودن این کاهگل ها کاملا غیر سمی هستند.

رنگ کاهگل

نحوه صحیح اجرای کاهگل مصنوعی

برای اینکه بعد از اجرای کاهگل های مصنوعی دیواری زیبا و بی نقص داشته باشید باید به درستی آن را اجرا نمایید. در گروه نقاشی محمدی برای قسمت هایی که به کاهگل های مصنوعی نیاز دارند از روش های اصولی استفاده می شود. برای اجرای این نوع از کاهگل ها باید ابتدا زیرسازی سطح را انجام دهید که برای اینکار ابتدا سطح را کامل تمیز می کنید به صورتی که هیچ کاغذ دیواری و یا برآمدگی در آن مباشد. حال باید کاهگل را آماده نمایید که برای آ نیاز است آب را به کاهگل اضافه نمایید و با استفاده از برس آن را کاملا مخلوط نمایید. برای اجرای کار می توانید از قلمو، غلطک و یا پیستوله های مخصوص استفاده نمایید.

گاهی بعد از اجرای اولیه احساس می کنید که ضخامت کار کم است در این مواقع باید لایه دوم را اجرا کنید. البته برای اجرای لایه دوم باید قبل از خشک شدن لایه اول کار را انجام دهید و در صورت نیاز مقداری کاه را روی لایه اول بپاشید. اگر می خواهید به مرور زمان روی سطح کار غبار و چربی ننشیند از رزین نانو عایق روی کار استفاده نمایید. بهتر است بدانید معمولا برای هر سه متر مربع دیوار صاف و ساده نیاز به یک کیلو کاهگل مصنوعی است.

 

نکات مهم در خصوص کاهگل مصنوعی

برای خرید یک کاهگل مصنوعی با کیفیت باید به مشخصات اصلی و نکات مهمی که وجود دارد توجه نمایید. گروه نقاشی محمدی در زیر به نکات مهم در خصوص کاهگل مصنوعی اشاره کرده است:

  • این نوع از کاهگل ها به صورت خمیری هستند.
  • این کاهگل ها بر خلاف کاهگل های مصنوعی در رنگ های مختلف وجود دارد  و هر فرد میتواند با توجه به سلیقه خودش رنگ مورد نظر را انتخاب نماید.
  • کاهگل های مصنوعی در دمای معمولی  به صورت سطحی در یک ساعت خشک میشوند و به صورت کامل نیاز به یک شبانه روز زمان نیاز دارد.
  • در نوع طبیعی این مصالح از خاک رس استفاده می شود به همین دلی احتمال خراب شدن با آب بسیار زیاد است حال شما می توانید از نوع مصنوعی آن استفاده کنید و نگرانی نداشته باشید زیرا این کاهگل ها قابل شستشو هستند.
  • این کاهگل ها در شرایط عادی اگر از نور خورشید دور باشند یک سال طراوت اولیه خود را دارد.

اجرای کاهگل مصنوعی

قیمت کاهگل مصنوعی

کاهگل های مصنوعی بهترین جایگزین برای کاهگل هایی است که در گذشته استفاده میشد. این کاهگل ها برخلاف کاهگل های قدیمی دارای گارانتی هستند از این رو قیمت تمام شده آنها به نسبت امتیازهایی که دارد بسیار مناسب تر است. پیشنهاد گروه نقاشی محمدی برای افرادی که  میخواهند با هزینه بسیار کم  یک دکوراسیون سنتی و زیبا داشته باشند کاهگل مصنوعی است.

کاهگل های در رنگ های مختلف تولید میشوند که شامل رنگهای قرمز، سبز، نخودی، خردلی، آبی، زرد، فیروزه ای، بژ، گلبهی، یشمی، نیلی، نارنجی، سفید، صورتی، کرم، زیتونی، طلایی، بادمجانی، زرشکی، استخوانی، لیمویی، مغز پسته ای، طوسی و قهوه ای است. قیمت تمامی رنگ های ذکر شده مشابه یکدیگر است. بهتر است بدانید قهوه ای روشن و خاکی از رنگ های پرطرفدار در کاهگل مصنوعی است.

 

بهترین مکان برای استفاده از کاهگل مصنوعی

گروه نقاشی ساختمان محمدی تجربه استفاده از کاهگل های مصنوعی را در مناطق مختلف دارد و از اینرو این سبک را می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. اما معمولا کاهگل های طبیعی را نمی توان در مکان های شرجی و مرطوب استفاده کرد اما در نوع مصنوعی می توان در هر ناحیه ای حتی نواحی شرجی از این کاهگل ها استفاده کرد. در زیر به چند نمونه از مان های که از این مصالح استفاده می کنند اشاره کرده ایم:

  • در بیشتر مواقع از مصالح مصنوعی برای ترمیم و مرمت آثار تاریخی که به صورت کاهگلی است استفاده می کنند.
  • بیشتر مکان های تفریحی مانند کافی شاپ ها، سفره خانه ها، رستوران ها و حتی امکان گردشگری از این مصالح استفاده می کنند.
  • یکی از مواردی که گروه نقاشی ساختمان محمدی از کاهگل های مصنوعی استفاده کرده است در هتل هایی است که می خواهند فضای سنتی را برای مسافرت خود ایجاد نمایند.
  • برخی از افراد که به نماها و معماری سنتی و اصیل ایرانی علق دارند از کاهگل مصنوعی در نما، حیاط و یا قسمتی از باغ استفاده می کنند.

 

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

تماس با نقاشی محمدی

نقاشی ساختمان محمدی

۰۲۱۶۶۱۰۲۷۱۶

۰۹۱۲۵۶۵۹۷۶۸

۰۹۱۲۴۳۳۴۵۲۱