تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

گچبری پیش ساخته چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم

گچبری پیش ساخته چیست؟

تزئین و دکوراتیو فضای داخلی و خارجی بنا، موضوع یک قرن یا دو قرن اخیر نیست. قرن هاست که افراد از متریال های مختلفی برای این کار استفاده می کنند که بناهای تاریخی تائیدی بر این موضوع هستند. از جمله این مواد که امروزه بسیار پر کاربرد است، گچ می باشد. این ماده در طرح های متنوع به شیوه گچبری (ایجاد نقوش مختلف بر گچ با ابزار مخصوص) بر روی سطح مورد نظر یعنی دیوار، سقف و ستون اجرا می شود. گچبری پیش تر تنها به روش سنتی انجام می گرفت اما با توسعه علم و تکنولوژی حال به شکل مدرن و در زمانی کوتاه انجام می گیرد. در واقع با استفاده از قالب های آماده و ابزار و مواد مشخص گچبری هایی ایجاد می شوند که تنها نیاز به نصب دارند. این گچبری ها به گچبری پیش ساخته معروف هستند.

با نقاشی ساختمان محمدی همراه باشید. در این مطلب می خواهیم شما را با این نوع از دکوراتیو پر طرفدار آشنا کنیم.

 

 

موارد استفاده از گچبری پیش ساخته

در ابتدا و پس از معرفی مختصر این نوع گچبری که برای تسهیل و تسریع ایجاد گچبری های زیبا ایجاد شده است به موارد استفاده از آن خواهیم پرداخت.

گچ بری پیش ساخته کاربرد فراوانی نه تنها در طراحی داخلی ساختمان بلکه در طراحی نمای بیرون دارد. این نوع گچبری برای ایجاد طرح های برجسته بر روی سقف (ایجاد کادر، طراحی دور لوستر و …)، دیوار در جهت قاب بندی، ستون های بخش های مختلف و حتی راه پله به سبک های گوناگون به کار گرفته می شوند. در واقع این نوع گچبری در بخش های مختلف ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری نظیر سالن های بزرگ همایش، تالارها، مغازه ها، مراکز خرید بزرگ با هدف دکوراتیو و همچنین ایجاد استحکام در بنا مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا و معایب گچبری پیش ساخته

اگر بگوییم مزیت های گچبری پیش ساخته به اندازه ای است که معایب آن به چشم نمی آیند، اغراق نکرده ایم. این نوع از خدمات عمرانی که برای فضاهای داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد مزیت های بسیاری را در کنار زیبایی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • گچبریهای پیش ساخته بر روی سطوح مختلف قابل اجرا هستند.
  • آن ها سریع و به کمک چسب مخصوص نصب می شوند.
  • می توان این نوع گچبری ها را نقاشی یا پتینه کاری کرد.

در صورت تمایل برای کار نقاشی و پتینه می توانید از تیم مجرب نقاشی محمدی بهره ببرید.

  • قابلیت ایجاد طرح های متنوع برای سبک های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک.
  • برخورداری از قیمت مناسب و قابل قبول
  • ماندگاری و استحکام بسیار خوب
  • می تواند به عنوان عایق صوتی عمل کند.

در کنار این مزیت های مهم، گچبری پیش ساخته در برابر آب و رطوبت از مقاومت کمی برخوردار است و استفاده از آن در محیط هایی با درصد رطوبت بالا موجب زنگ زدگی فلز می شود.

نحوه انتخاب و استفاده از گچبری پیش ساخته!

امروزه گچبری ها پیش ساخته در طرح های متفاوت و متریال های گوناگون موجود هستند. همچنین می توان در طرحی خاص آن را سفارش داد. اما همانطور که می دانید، هر طرحی اگر چه مجلل و تمیز باشد، زیبنده و مناسب هر مکانی نیست. پس در هنگام انتخاب و ثبت سفارش باید با نحوه انتخاب درست آشنا بود و فاکتورهای مهم را لحاظ کرد.

  • اندازه قالب

این نوع گچبری ها در اندازه های مختلف قالب گیری می شوند.در این میان گاهی افراد دوست دارند گچبری بزرگی را در خانه استفاده کنند. این در حالی است که بزرگی آن گچبری به سبک و اندازه خانه و مکان مورد نظر نمی خورد و نه تنها محیط را زیبا نمی کند بلکه ناهمگونی خاصی ایجاد می کند. پس باید متناسب با فضا اندازه را تعیین کرد.

  • طرح گچبری

طرح گچبری انتخابی لازم است با سبک کلی فضای مورد نظر هماهنگ باشد. به عنوان مثال ممکن است سبک دکوراسیون و بنای اتاقی مدرن باشد.حال و برای ریمادل کردن فضا از گچبری های طرح کلاسیک استفاده شود. بدون شک این اتتخاب، انتخاب اشتباهی خواهد بود. پس توصیه می شود که بر اساس سبک فضا طرح گچبری انتخاب شود.

  • تعداد گچبری

همیشه به کارگیری تعداد بالا گچبری پیش ساخته درست نیست. زیاد بودن تعداد گچبری ها ظاهری نامناسب به محیط داده و بیش از اندازه شلوغ می شود.

  • مکان مناسب برای نصب

این مورد جزو مهم ترین پارامترها معرفی می شود. گاه طرح و اندازه درست انتخاب می شوند اما زمان نصب در جای نامناسب نصب می شود و فضا را زشت می کند. پس در این باره نیز باید تامل کرد و مکان مناسب را انتخاب نمود.

پیشنهاد: در این باره شما دوستان می توانید از نکته و نظرات کارشناسان نقاشی ساختمان محمدی که دارای تجربه مرتبط هستند در جهت انتخاب درست بهره مند شوید.

 

گچبری پیش ساخته

 

چگونگی نگهداری از گچ بری های پیش ساخته

برای نگهداری و افزایش طول عمر این گچ بری ها لازم است نکات زیر را لحاظ کرد:

  • پاک کردن گرد و غبار در بازه های مشخص فراموش نشود.گرد و غبار بر روی گچ بری ها عموما داخل درزها ایجاد می شود و تمیز نکردن دوره ای آن، باعث کدر شدنش می شود.
  • گاهی پس از نصب گچبری ها نقاشی شده یا پتینه کاری می شوند. بهتر است بعد از اتمام کار و خشک شدن آن با براش نرم لایه های انباشته شده را پاک کرد.
  • به دلیل وجود درز به جز گرد و غبار احتمال نفوذ حشرات نیز وجود دارد. از این رو بهتر است برای جلوگیری از پوسیدگی و یا کثیف شدن بیشتر گچبری دوره ای آن را بررسی کرد و در صورت دیدن پوسیدکی در صدد تعمیر آن بود.
  • گاهی بخش هایی از گچ بری ها آسیب دیده یا سست می شوند. همچنین ممکن است قطعاتی گم شوند. این بخش ها را لازم است پس از شناسایی در نزدیک ترین زمان تعمیر کرد.

البته باید به خاطر داشت که گچبری ها به مراقبت زیادی نیاز ندارند و چک کردن ماهانه کفایت می کند. علاوه بر این زمانی که کار به دست افراد مجرب اجرا شود میزان استرس از خراب شدن این گچبری ها کمتر خواهد بود چرا که علاوه اجرای خوب، متریال با کیفیت استفاده می شود.

قیمت گچبری پیش ساخته

و اما در انتها نوبت به قیمت گچبری پیش ساخته می رسد. برای این کار نمی توان قیمت دقیقی را بیان کرد. زیرا همچون دیگر خدمات عمرانی قیمت نهایی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این پارامترها عبارتند از:

  • مواد استفاده شده در ساخت، قالب گیری و نصب
  • اندازه گچبری
  • نوع طرح ایجاد شده
  • تعداد مورد نظر
  • محیط کار و اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی فضا

پس بهتر است پیش از هر کاری با کارشناسان امر تماس گرفته و بعد از اخذ مشاوره، هزینه حدودی برای شروع و پایان کار تعیین شود. مجموعه نقاشی محمدی با به کارگیری نیروی مجرب و با استفاده از متریال مناسب آماده ارائه خدمات با کیفیت با قیمتی مناسب است. از این رو پیشنهاد می شود برای اخذ مشاوره و بازدید از محل با شماره تماس ۰۲۱۶۶۱۰۲۷۱۶ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • گچ مورد استفاده برای گچبری از چه اجزایی تشکیل شده است؟

گچ ترکیبی خمیری از آهک یا گچ، آب و ماسه است که در زمان خشک شدن سفت و سخت می شود و اغلب برای پوشش و تزئین دیوارها، سقف و پارتیشن ها به کار گرفته می شود.

  • قیمت گچ بری پیش ساخته چقدر است؟

نمی توان قیمت مقطوع و دقیقی برای این کار در نظر گرفت چرا که پارامترهای مختلفی چون ابعاد، نوع و کیفیت کار در آن دخیل هستند.

  • آیا معایبی را می توان برای این نوع گچبری برشمرد؟

مزیت های استفاده از گچبری پیش ساخته بسیارند و معایب آن کم هستند. این نوع گچبری در برابر آب مقاومت کمی دارد و در محیط های خیلی مرطوب احتمال زنگ زدگی فلزات استفاده شده در قالب های گچ بالا می رود.