تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان
آگوست 9, 2022

آموزش رنگ کاری درب آهنی

آموزش رنگ کاری درب آهنی

نحوه رنگ آمیزی آهن

فرفورژه نوعی آهن است. کربن بسیار کمی در آن وجود دارد. بیشتر فولادها کربن بسیار بیشتری دارند. مقداری سرباره نیز در آن وجود دارد. این به آن ظاهری فیبری شبیه به ظاهر چوب می دهد.

سخت، چکش خوار، انعطاف پذیر است و به راحتی می توان آن را جوش داد. در زمان های قدیم که چدن تنها نوع دیگر آهن بود، بیشتر رایج بود. اکنون به جای آن از فولاد نرم استفاده می شود. اگر حاوی گوگرد بیش از حد باشد، هنگام گرم شدن بسیار شکننده می شود.

فرفورژه دارای سطح ناصافی است که می تواند رنگ و روی را برای گالوانیزه شدن بسیار راحت تر در خود نگه دارد.

آهن فرفورژه یکی از رایج ترین انواع آهن در قرون وسطی بود. درب آهنی نه تنها چیز زیبایی است، بلکه جنس آن برای تمام عمر دوام خواهد داشت.

با این حال، قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و آب و هوا می تواند درب شما را بسیار قدیمی تر از آنچه که هست نشان دهد.

وقتی بدانید که چگونه آهن فرفورژه را رنگ کنید، درب شما می تواند سال به سال زیبا به نظر برسد.

 

آیا می توانید درب فلزی را رنگ کنید؟

با ابزار و آموزش صحیح ، رنگ کاری درب آهنی را می توانید در خانه انجام دهید. شما باید درب را از قاب آن جدا کنید، هر سخت افزاری را بردارید یا نوار چسب بزنید و سپس در را سنباده بزنید، آستر کنید و رنگ کنید. این می تواند یک کار نسبتا ساده با ابزار مناسب باشد.

 

چه مدت باید بین دو لایه رنگ روی در فلزی صبر کنم؟

این بستگی به رنگ انتخابی شما دارد، اما به طور کلی، بین یک تا سه ساعت طول می کشد تا رنگ شما خشک شود رنگ را با لمس ملایم آن بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً خشک شده است.

 

چگونه لکه های زنگ زدگی را از بین ببرم؟

اگر درب همچنان از نظر ساختاری سالم است، می‌توانید نقاط زنگ زدگی را سمباده بزنید و با یک بازدارنده زنگ زدگی آن‌ها را درمان کنید و سپس به پرایه کردن و رنگ‌آمیزی طبق معمول ادامه دهید. اگر سوراخ یا شکستگی در درب ناشی از زنگ زدگی وجود دارد، ممکن است لازم باشد آن را به طور کامل تعویض کنید.

 

اگر درب خانه قبلا رنگ شده باسد، باید سمباده بزنم یا فقط باید آستر کاری شود؟

اگر رنگ ، پوسته پوسته نمی شود، نیازی به سمباده زدن درب ندارید. با این حال، قبل از رنگ آمیزی مجدد، آن را آستر کنید تا مطمئن شوید که لایه رنگ جدید به خوبی می چسبد.

 

چه چیزی باعث پوسته پوسته شدن رنگ پس از رنگ آمیزی در می شود؟

آماده سازی ضعیف سطح شما را با رنگ پوسته پوسته می کند. برای اطمینان از اینکه رنگ شما به خوبی به سطح در می‌چسبد، باید مطمئن شوید که به خوبی چسبیده است.

این کار را با از بین بردن هر گونه چربی، روغن و کثیفی انجام دهید، درب را سمباده بزنید و سپس قبل از رنگ آمیزی آن را به طور مناسب بتونه کاری کنید.

 

چرا باید آهن فرفورژه را رنگ کرد؟

رنگ آمیزی جدید درب آهنی شما نه تنها آن را جدید به نظر می‌رساند، بلکه محافظت بیشتری در برابر عناصر ایجاد می‌کند. هنگامی که آهن رنگ نشده باشد، در معرض رطوبتی قرار می گیرد که باعث زنگ زدگی می شود.

زنگ درمان نشده همچنان آهن را از بین می برد و در نهایت ساختار آن را به خطر می اندازد.

تمیز کردن و رنگ آمیزی درب به ابزار زیر نیاز دارد:

  • برس سیمی
  • لیسه رنگ
  • برس رنگ و مایع پاک کننده
  • سنباده
  • یک یا چند پارچه قطره ای
  • رنگ فلزی
  • ماسک گرد و غبار

 

قبل از شروع، باید مطمئن شوید که رطوبت زیر ۸۰ درصد و بالای ۵۰ درجه است. این کار از گیر افتادن رطوبت در رنگ و انتقال آن به سطح آهن جلوگیری می کند. همچنین باعث ایجاد پیوند قوی بین رنگ و فلز لخت می شود.

 

خراشیده و ماسه

تمام سطح درب را پاک کنید تا رطوبت از بین برود. سپس، با استفاده از لیسه رنگ، تمام رنگ های قدیمی را پاک کرده و لکه های زنگ زدگی را در معرض دید قرار دهید.

از برس سیمی برای از بین بردن هرگونه زنگ زدگی استفاده کنید و گرد و غبار را با یک برس رنگ قدیمی پاک کنید. اگر تمام رنگ و زنگ زدگی را پاک نکنید، رطوبت همچنان وارد می شود و به آن آسیب می زند.

پرایمر فلزی باید بتواند تا حد امکان محکم به فلز بچسبد تا حد امکان روی سطح بماند. مرحله بعدی سنباده زدن سطح خواهد بود. می توانید این کار را با سنباده یا با دست با کاغذ سنباده متوسط ​​انجام دهید.

برخی از رنگ‌های فلزی با پرایمر ضد زنگ که مستقیماً با رنگ مخلوط شده‌اند در دسترس هستند. همچنین می توانید انتخاب کنید که پرایمر را جدا از رنگ بزنید.

در صورت انجام دومی، قوطی را برای مدت زمانی که طول می کشد تا پرایمر خشک شود، بررسی کنید. شما می خواهید پس از این مدت در اسرع وقت رنگ فلزی خود را اعمال کنید تا از پیوند قوی بین آن و پوشش آستر اطمینان حاصل کنید.

پس از خشک شدن آستر، مهم است که سطح را قبل از رنگ آمیزی با استفاده از کاغذ سنباده متوسط ​​یکبار دیگر سنباده بزنید.

پارچه قطره ای خود را زیر سطحی که می خواهید نقاشی کنید قرار دهید. اگر رنگ شما بر پایه آب است، برس خود را قبل از رنگ آمیزی در آب فرو کنید تا تمیز کردن راحت تر انجام شود. اگر از رنگ بر پایه فلز استفاده می کنید، قبل از رنگ آمیزی قلم مو را در حلال آغشته کنید.

 

رنگ آمیزی

اگر از رنگ اسپری استفاده می کنید، قوطی را بین ۸ تا ۱۲ اینچ از سطح نگه دارید و آن را در حرکت نگه دارید. برای جلوگیری از چکه کردن، رنگ را در لایه‌های روشن با چند بار عبور اعمال کنید. اگر از قلم مو استفاده می کنید، رنگ را در دو لایه نازک تر به جای یک لایه ضخیم بمالید.

بعد از اینکه لایه اول اعمال شد و کاملاً خشک شد، قبل از اعمال لایه دوم، باید آن را به آرامی سمباده بزنید.

 

نکته : رنگ آمیزی درب فرفورژه شما زمان بر خواهد بود. به خودتان زمان زیادی برای تراشیدن و سنباده بدهید، زیرا این همان چیزی است که آستر و رنگ شما به آن می چسبد.

برای جلوگیری از خراشیدن و سنباده زدن مجدد فلز، این روند را از نزدیک ببینید. در غیر این صورت، زمان و پول بیشتری را هدر خواهید داد.

 

درب آهنی دنور

یک رنگ با کیفیت خوب معمولاً ارزش سرمایه گذاری اضافی را دارد، زیرا حاوی بهترین کیفیت و ترکیبی از مواد برای محافظت از آهن فرفورژه و حفظ قدرت ماندگاری رنگ است.

حتی با بهترین کیفیت رنگ زنگ زدگی، باید آماده باشید که هر از گاهی آن را لمس کنید. اطمینان حاصل کنید که شماره رنگ و نام تجاری را یادداشت کرده اید تا در صورت نیاز سایه درست را دریافت کنید.

 

درب های فرفورژه زیبا

چه به دنبال تعویض درب آهنی قدیمی خود باشید و چه برای اولین بار است که خرید می کنید، درب های آهنی دقیق برای همه سبک هایی دارد. همچنین می توانید درب خود را مطابق با سبک منحصر به فرد خانه خود سفارشی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید.

قبل از اینکه شروع کنید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید درب جلو را روی لولاهای آن بگذارید یا آن را بردارید.

نکته منفی این است که درهای ورودی فلزی بسیار سنگین هستند و به سختی قابل جداسازی و تعویض هستند. بعلاوه، باید کار نقاشی را ظرف یک روز تکمیل کنید یا اگر پروژه کامل نشده باشد، در پایان روز باید به طور ایمن خانه خود را ببندید.

اگرچه برداشتن درب مقداری زمان و تلاش نیاز دارد، اما این روش توصیه شده است، زیرا درب شما ظاهر تمیزتر و صاف تری خواهد داشت.

 

بهترین نوع رنگ برای درب های فلزی

برای رنگ آمیزی درب ورودی فلزی خود از دو یا چند لایه رنگ اکریلیک لاتکس خارجی با کیفیت بالا استفاده کنید. جلای رنگ براق تر تمیزتر می شوند و ماندگاری بیشتری دارند. برای درب ورودی خود از رنگ نیمه براق یا براق استفاده کنید.

بسیاری از درهای خارجی جدید از قبل آماده شده اند. اگر چنین است، می توانید رنگ را مستقیماً روی درب بمالید.

اگر سطح درب فلزی خالی است یا دارای بخش های خالی است، قبل از نور زدن روی رنگ، آستر بزنید.

 

انتخاب بهترین رنگ برای درب فولادی

قوطی رنگ و قلم مو

رنگ آمیزی درب ورودی می تواند به خانه شما جذابیت زیادی بدهد، اما اگر فولادی باشد، بهتر است نسبت به چوب یا لمینت آن را کمی متفاوت انجام دهید.

بهترین رنگ برای درب فولادی شبیه به آنچه برای اکثر پروژه‌های نقاشی خانه استفاده می‌کنید، است.اگرچه می‌خواهید هنگام بررسی گزینه‌های خود، عوامل بسیار خاصی را در نظر داشته باشید.

 

بهترین رنگ برای درب فولادی چیست؟

اکثر رنگ‌ها با فرآیند کاربرد صحیح روی فلز به خوبی کار می‌کنند و شما باید با اکثر انواع باکیفیت، از جمله رنگ‌های اکریلیک مبتنی بر آب که رنگ‌های لاتکس نیز نامیده می‌شود و رنگ‌های روغنی که رنگ‌های مبتنی بر حلال نیز نامیده می‌شود نتایج خوبی داشته باشید.

به دنبال رنگی باشید که در برابر زنگ زدگی و رنگ پریدگی مقاوم باشد و برای استفاده در درب بیرونی مناسب باشد.

حرفه ای ها اغلب از رنگ های روغنی برای سطوح فلزی استفاده می کنند، زیرا آنها برای این کار بادوام ترین هستند. با این حال، این نوع رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های مبتنی بر آب سمی‌تر هستند و به زمان خشک شدن طولانی‌تر و فرآیند تمیز کردن سخت‌تر نیاز دارند.

 

رنگ های مبتنی بر آب برای فلز

مزایا:

  1. خشک کننده سریع
  2. آسان برای کار
  3. پاکسازی سریع
  4. مستعد محو شدن نیست

معایب:

  1. کاملاً مقاوم در برابر زنگ زدگی نیست
  2. در طول زمان دوام کمتری دارد
  3. بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی
  4. بسیار بادوام

 

 

نکاتی برای انتخاب رنگ برای درب فلزی

بهترین رنگ برای درب فولادی معمولاً رنگ استاندارد داخلی یا خارجی شما نیست، زیرا مجدداً، فرمولی می خواهید که برای مقاومت در برابر زنگ زدگی و محو شدن بهینه شده باشد.

در کیفیت کوتاهی نکنید. این درب ورودی شماست، یعنی هرکسی که با ماشین از کنار خانه شما رد می شود، آن را می بیند. ارزش این را دارد که کمی از گرانی آن صرف نظر کنید زیرا این بخش مهمی از جذابیت گسترده تر خانه شما است.

آب و هوای خود را در نظر بگیرید. هر چه درب جلوی فولادی شما بیشتر با ساییدگی مواجه شود، به دوام بیشتری در رنگ خود نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر درب شما رو به خورشید شدید شرقی است، یا اگر تمایل به رطوبت بالایی دارید، هنگام انتخاب رنگ مناسب برای پروژه خود، این موارد را در نظر بگیرید.

ساتن یا نیمه براق هر دو گزینه‌های خوبی برای درب جلوی فولادی هستند، زیرا علاوه بر داشتن درخشندگی خوب، به آسانی سطح صاف یا پوسته تخم مرغ، خط و خش نشان نمی‌دهند.

برای تمیز کردن برس‌ها و غلتک‌ها، آب و صابون برای رنگ‌های مبتنی بر آب به خوبی کار می‌کنند، اما برای از بین بردن رنگ‌های روغنی باید از حلال‌های شیمیایی خاصی استفاده کنید.

 

چگونه می توان درب فولادی را بدون برداشتن آن رنگ کرد؟

اگر ترجیح می دهید درب ورودی خود را در هنگام رنگ آمیزی در جای خود قرار دهید، خوب است، اما باید بیشتر مراقب باشید.از نوار نقاش استفاده کنید تا هر سخت افزاری را با دقت جدا کنید و پنجره ها را باز نگه دارید.

همچنین مطمئن شوید که کودکان یا حیوانات خانگی را هم در حین نقاشی کردن و هم در زمانی که هر لایه در حال خشک شدن است دور نگه دارید.

 

چه مدت باید بین لایه های رنگ صبر کنم؟

استفاده از یک لایه دیگر از رنگ قبل از خشک شدن کامل رنگ قبلی، احتمالاً شما را با رگه ها یا سایر بافت های ناخواسته باقی می گذارد. دستورالعمل های رنگ و پرایمری که انتخاب می کنید را به دقت بخوانید تا ببینید زمان خشک شدن چقدر است و اجازه دهید گردش هوای زیادی برای اطمینان از خشک شدن موثر هر لایه وجود داشته باشد.