تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان
آگوست 9, 2022

آموزش رنگ کاری ساختمان

آموزش رنگ کاری ساختمان

نقاشی خانه

نقاش خانه تاجری است که مسئولیت نقاشی و تزئین ساختمان ها را بر عهده دارد و به دکوراتور یا نقاش خانه نیز معروف است. هدف از نقاشی بهبود ظاهر ساختمان و محافظت از آن در برابر آسیب های آب، خوردگی، حشرات و کپک است.

تاریخچه نقاشی

در سال ۱۸۹۴، یک انجمن ملی تشکیل شد که در سال ۱۹۱۸ خود را به عنوان فدراسیون ملی نقاشان و دکوراتورهای برتر انگلستان بازسازی کرد، سپس نام خود را بار دیگر به انجمن دکوراتورهای بریتانیا تغییر داد و در سال ۲۰۰۲ با فدراسیون نقاشی و تزئینات ادغام شد.

انجمن نقاشی و تزئینات را تشکیل دهید. شورای مشترک صنعت ساختمان، نهادی متشکل از اتحادیه ها و سازمان های تجاری، امروز مسئولیت تعیین سطح دستمزد را بر عهده دارد.

از لحاظ تاریخی، نقاش مسئول اختلاط رنگ است. ذخیره کردن رنگدانه ها، روغن ها، تینرها و خشک کن ها است. نقاش از تجربیات خود برای تعیین مخلوط مناسب بسته به ماهیت کار استفاده می کند. در دوران مدرن، نقاش در درجه اول مسئول آماده سازی سطحی است که باید رنگ آمیزی شود، مانند ایجاد سوراخ در دیوار خشک، استفاده از نوار ماسک و سایر محافظ ها بر روی سطوحی که نباید رنگ آمیزی شوند، اعمال رنگ و….

کار نقاشی در دایره المعارف بریتانیکا در ویرایش یازدهم توضیح داده شده است که در آن مهارت های مربوطه شامل آماده سازی سطوح، مخلوط کردن رنگ، تذهیب، دیستمپر، و پرداخت های مصنوعی شامل سنگ مرمر کردن و دانه بندی می شود.

اخیراً، نقاشان حرفه ای ساختمان مسئول آماده سازی قبل از نقاشی هستند. کلیه خراش دادن گچ بری ، سنباده زدن، برداشتن کاغذ دیواری، ترمیم دیوار خشک یا چوب، وصله زدن، لکه زدایی، پرکردن سوراخ های دیواریا هر گونه عیب با گچ یا بتونه، تمیز کردن، چسباندن، آماده سازی کاری انجام می شود.

روانشناسی رنگ ها در سه دهه گذشته مطالعه ای بر روی تحقیقات بوده است. معمولاً شناخته شده است، اما از نظر علمی نیز ثابت شده است که رنگ هایی که ما را احاطه کرده اند بر وضعیت عاطفی، احساسات و حتی سلامت جسمانی ما تأثیر می گذارند.

هنگام استفاده از رنگ‌های مناسب برای نقاشی و تزئین، می‌توانند انواع مختلفی از خلاقیت را افزایش دهند، بسته به رنگ‌های مختلف مورد استفاده هستند. اگر می‌خواهید بدانید از چه رنگ‌هایی برای ایجاد فضایی خلاقانه استفاده کنید، نقاشان و دکوراتورهای ما آماده مشاوره رایگان به شما هستند.

 

یک نقاش ساختمان حرفه ای باید همه رنگ ها را بشناسد

  • رنگ زرد

زرد احتمالاً اولین رنگی است که اکثر ما هنگام شنیدن خلاقیت، شادی و نور خورشید به آن فکر می کنیم. این یک رنگ قدرتمند است که می تواند تأثیر خیره کننده ای بر بهره وری، شادی و خلق و خوی افراد داشته باشد.

همچنین در مورد رنگ و تأثیر آن بر افراد اطراف آن اختلاف نظر وجود دارد، بنابراین قبل از شروع نقاشی و تزئین، مهم است که بدانید چگونه و کجا از آن استفاده کنید. رنگ زرد می تواند خلاقیت را افزایش دهد و گرما را در اتاق ایجاد کند که باعث می شود محیط راحت تر و سازنده تر شود.

با این حال، بیش از حد می تواند منجر به تحریک بیش از حد و حتی خستگی چشم شود.

این یک رنگ عالی برای استفاده در اتاق کودکان است، زیرا زرد اولین رنگی است که آنها می بینند. نقاشان و دکوراتورهای ما توصیه می‌کنند از رنگ‌های زرد خاموش اما گرم برای تقویت رشد بیشتر کودک بدون تحریک بیش از حد یا استفاده از عناصر زرد در سراسر اتاق هنگام تزئین استفاده کنند.

  • سبز

ثابت شده است که رنگ سبز در اطرافمان  باعث جرقه خلاقیت می شود. این رنگ بسیار متنوع ،به خصوص در مورد نقاشی و تزئین است. پس از سال‌ها مطالعه، تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن سبز در اطراف ما به نوعی خلاقیت بصری را افزایش می‌دهد، یعنی قدرت تخیل افرادی که در محیط های سبز کار می کنند، خلاقیت را نیز تحریک می کنند.

در عین حال، رنگ آمیزی و تزئین به رنگ سبز می تواند تأثیری آرام بخش و تسکین دهنده بر ذهن داشته باشد و آن را به رنگ عالی برای تأمل در خود تبدیل کند.

این رنگ تعادل و هماهنگی است که در اتاق هایی که معاشرت در آن جریان دارد نیز به رنگ عالی تبدیل می شود. به همین دلیل است که نقاشان و دکوراتورهای ما اغلب استفاده از این رنگ را در اتاق هایی مانند اتاق نشیمن یا شاید آشپزخانه توصیه می کنند.

اگر قصد دارید دیوارهای خود را سبز رنگ کنید، نقاشان و دکوراتورهای تیم نقاشی محمدی ، سبز هایی را توصیه می کنند که ته رنگ خاکی دارند. برای کسب اطلاعات بیشترو مشاوره رایگان در مورد رنگ های خاکی تماس بگیرید.

  • نارنجی

نارنجی یکی دیگر از آن رنگ‌هایی است که بر ذهن تأثیر می‌گذارد و مورد سلیقه بسیاری است. رنگ قرمز که جنبه پر انرژی را با خوش بینی زرد همراه می کند، رنگی است که انگیزه و استقامت ذهنی را افزایش می دهد. اغلب در جاهایی دیده می شود که فشار فیزیکی دقیقاً به همین دلیل وجود دارد.

نارنجی نیز رنگی پررنگ است که اغلب از طریق گل ها و میوه ها در طبیعت یافت می شود.

نقاشان و دکوراتورهای تیم نقاشی محمدی پیشنهاد می کنند که رنگ نارنجی باید از طریق تزئین وارد اتاق شود. هنگامی که رنگ نارنجی در شدت پر رنگ باشد، یا به سادگی بیش از حد آن می تواند نگران کننده باشد و باعث بی قراری شود.

این رنگ برای جلب توجه بسیار عالی است، به همین دلیل است که اغلب برای علائم هشدار دهنده استفاده می شود.

  • آبی

آبی رنگی است که اعتماد را تقویت و عمیق می کند، که آن را به رنگی عالی برای معاشرت تبدیل می کند، همچنین مهارت های ارتباطی و طوفان فکری را بهبود می بخشد، که آن را برای حل مسئله عالی می کند. این را می توان در یک دفتر ادغام کرد، اما اگر به استفاده شخصی تر فکر می کنید، می توانید از رنگ آبی برای نقاشی و تزئین اتاق هایی مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود استفاده کنید.

آبی فرآیند تفکر ارگانیک تر، هماهنگی و تعادل را تشویق می کند. می توانید رنگ آبی یک دیوار را امتحان کنید، یک دیوار ویژه بسازید و یک وسیله مبلمان برای تزئین مانند مبل آبی اضافه کنید.

  • قرمز

قرمز می تواند یک انتخاب رنگ غیرمنتظره ، نگران کننده و منحرف کننده به نظر برسد.به خصوص اگر یک اتاق کوچک باشد، می تواند آن را گرم و حتی ناراحت کننده به نظر برساند. با این حال، درک قرمز اغلب به شدت بستگی دارد.

سعی کنید از رنگ قرمز خاموش یا زنگ زده در اتاق استفاده کنید، چه از طریق رنگ آمیزی یا تزئینات، تا اثرات مثبت آن را ببینید. قرمز حافظه را تقویت می کند به همین خاطر سپردن چیزهایی که رخ داده و حافظه فعال را آسان تر می کند.

نقاشان و دکوراتورهای تیم نقاشی محمدی، استفاده از رنگ قرمز زنگ زده یا معرفی رنگ قرمز را از طریق تزئینات توصیه می کنند.

 

بهترین رازهای نقاشان حرفه ای

یاد بگیرید که چگونه مانند یک حرفه ای نقاشی کنید و نکات عالی برای دستیابی به یک کار رنگ آمیزی کاملاً صاف و یکنواخت را انتخاب کنید.

 

اول سقف و دیوارها را رنگ کنید

نقاشان حرفه ای معمولاً هنگام رنگ آمیزی اتاق از نظم خاصی پیروی می کنند. آنها ابتدا تزئینات، سپس سقف و سپس دیوارها را رنگ می کنند. چسباندن تریم آسان تر و سریعتر نسبت به چسباندن دیوارها است.

هنگام رنگ آمیزی تزئینات، لازم نیست مرتب باشید. فقط روی ایجاد یک روکش صاف روی چوب تمرکز کنید. اگر رنگ در و تزئینات روی دیوارها شیب دار شد، نگران نباشید. بعداً هنگام رنگ آمیزی دیوارها آن را می پوشانید.

پس از رنگ آمیزی کامل و خشک شدن (حداقل ۲۴ ساعت)، آن را با نوار چسب بچسبانید،سپس سقف را رنگ کنید، سپس به نقاشی دیواری ادامه دهید.

برای جلوگیری از لکه ها در هنگام نقاشی دیوار

لکه های روی لبه ،نوارهای زشتی هستند که در اثر تجمع لایه های رنگ ناهموار ایجاد می شوند، که یک مشکل رایج هنگام نقاشی دیواری است. در شرایط گرم و خشک، رنگ لاتکس می‌تواند در کمتر از یک دقیقه شروع به سفت شدن کند با حفظ “لبه مرطوب” از لکه‌های روی لبه خودداری کنید، بنابراین هر ضربه غلتک قبل از شروع خشک شدن رنگ، روی حرکت قبلی همپوشانی دارد.

برای حفظ لبه خیس، تمام دیوار را به یکباره رنگ کنید. از یک انتها شروع کنید، غلتک را در تمام ارتفاع دیوار به بالا و پایین بکشید و با هر ضربه کمی از آن بالا بروید. در جاهایی که لازم است به سمت عقب حرکت کنید تا نقاط ضخیم را صاف کنید.

سمت باز قاب غلتکی را رو به ناحیه ای که قبلا رنگ شده است نگه دارید. این فشار کمتری به سمت باز غلتک وارد می‌کند، بنابراین کمتر احتمال دارد که برجستگی‌های رنگ باقی بماند.

قبل از نقاشی کل اتاق، وسایلش را جمع کنید

اگر چیزی خیلی بزرگ است که نمی توانید بیرون بیاورید، آن را به مرکز اتاق منتقل کنید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید. از پارچه های قطره ای بوم استفاده کنید.هنگام رنگ آمیزی از قطرات قطره ای خودداری کنید.

تمام کثیفی ها و کثیفی های لبه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. نوار را محکم روی دیوار نگه دارید و آن را بچرخانید تا نوار لبه را بپوشاند. نوار را با یک چاقوی بتونه در تمام طول روی چوب فشار دهید. از نوار نقاش استفاده کنید که حداقل دوبرابر پهنای تریم باشد و آن را باز بگذارید تا از قطرات قطره پوست محافظت شود.

وقتی کارتان تمام شد، بلافاصله وقتی رنگ هنوز خیس است، نوار را بردارید یا تا روز بعد که کاملاً خشک شد صبر کنید. اگر زمانی که رنگ تا حدی خشک شد آن را آزاد کنید، ممکن است تکه هایی از رنگ تازه را به همراه نوار جدا کنید.

نوری را بر روی ایرادات چوبی و دایره ای بتابانید

یک لامپ دستی حداقل ۶۰ وات را طوری قرار دهید که بر روی سطح چوب بتابد تا رنگ شل، لبه های ناهموار و سایر لکه های سطح را تشخیص دهد تا مشخص شود چه چیزی باید پر شود. یک مداد بردارید و به آرامی نقاطی را که نیاز به کار دارند دور بزنید.

گرد و غبار با جاروبرقی را کاملا تمیز کنید

هنگامی که اولین مرحله سنباده و خراش دادن به پایان رسید، تمام قسمت ها را با یک برس رنگ قدیمی گردگیری کنید و با جاروبرقی چوب را با ضمیمه قلم مو پاک کنید.همه سوراخ ها را پر کنید، حتی آنهایی که کوچک هستند.

شن و ماسه بین رنگ

مهم نیست که چقدر مراقب باشید، معمولاً می توانید برآمدگی ها یا حباب ها یا چند تکه گرد و غبار و پرز را در یک لایه رنگ یا آستر تازه پیدا کنید. برای صاف ترین پوشش ممکن، کل درب را بعد از آستر و بین لایه های رنگ با دست سمباده بزنید. ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما زمانی که در روی اسب های اره صاف است، نباید بیش از پنج دقیقه طول بکشد.