تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

نقاشی اتاق کودک

نکاتی که باید قبل از نقاشی اتاق کودک بدانید

زمانی که برای نقاشی منزل خود اقدام می­کنید، یکی از بخش­های منزل که باید برای رنگ آمیزی آن توجه ویژه ای داشته باشید نقاشی اتاق کودک است. کودکان از لحاظ فیزیکی به رنگ­های محیط اطرافشان واکنش نشان می­دهند. بنابراین، رنگ ­هایی که برای نقاشی اتاق کودک بکار می­رود، می ­بایست در کنار آرامش بخش بودن به کودکان انرژی دهد. به احساسات کودکان خود احترام بگذارید، و بدون توجه به عواطف آنها نقاشی اتاق کودک را شروع نکنید. نقاشی اتاق کودک نیازمند رعایت یکسری نکات است. در این مطلب شما را با این اصول آشنا می­کنیم.

نقاشی اتاق کودک

اولویت رنگ­های قابل شستشو

اولین نکته ­ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که برای اتاق کودک خود، از رنگ­هایی که قابلیت شستشو دارند استفاده کنید. به طور معمول، روزانه کودکان ساعات زیادی را با وسایل بازی خود مشغول هستند. برخی از وسایل بازی آنها ممکن است دست کودک را کثیف کند. از این رو امکان اینکه کودک دست خود را به دیوار بکشد و آن موجب لکه شدن دیوارها شود، وجود خواهد داشت. یا حتی، برخی کودکان با ماژیک یا مداد رنگی بر روی دیوارها کشیده و باز هم باعث کثیفی دیوارهای اتاق خود می­شوند.

حال تصور کنید که امور نقاشی اتاق کودک تان به تازگی هم صورت گرفته باشد. قطعا با دیدن این صحنه­ ها حس خوشایندی به سراغ شما نخواهد آمد.

در نتیجه باید از رنگ­های قابل شستشو استفاده کنید، تا بتوانید از آلودگی­ها و لکه ­های بر روی دیوار رهایی یابید. این نوع رنگ­ها این قابلیت را دارند تا شما بتوانید به کمک یک پارچه نمناک لکه­ ها را به راحتی از بین ببرید.

رنگ­های مناسب نقاشی اتاق کودک

  • رنگ­های تمام پلاستیک
  • رنگ اکریلیک آب پایه

 

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

در بین رنگ­هایی که در نقاشی ساختمان استفاده می­شوند، رنگ­های تمام پلاستیک برای نقاشی اتاق کودک بسیار مناسب است. این نوع رنگ علاوه بر قابلیت شستشوی آن، اجرای سریع دارد و زود تر خشک شده و از آنجایی که حلال آنها آب بوده فاقد بوی نامطبوع می­باشند.

رنگ اکریلیک را فراموش نکنید

یکی از بهترین رنگ­هایی که می­توان برای اتاق کودک استفاده کرد، رنگ­های اکریلیک با پایه آب است. آلودگی­ها به راحتی و بدون دردسر از روی این رنگ­ها پاک شده و این خود، به دلیل نوع رزینی بوده که در رنگ اکریلیک استفاده می­شود. رنگ­های اکریلیک فاقد بوی نامطبوع، مواد مضر برای محیط زیست و سلامت هستند و روند اجرایی آن بسیار سریع است. یکی دیگری از مزایای این رنگ را می­توان به تنوع زیاد در طرح و رنگ آنها اشاره کرد. بنابراین شما می­توانید با انتخاب رنگ اکریلیک علاوه بر اینکه فضای شادی داشته باشید، خیالتان را از بابت کثیفی و آلودگی اتاق کودک دلبندتان راحت کنید.

بیشتر بخوانیم: نقاشی دیوار با غلطک طرح دار

خارج کردن لوازم کودک از اتاق

قبل از شروع نقاشی اتاق کودک باید تمام وسایل اتاق را به اتاق دیگری هدایت کنید. اگر به لوازم اتاق توجه نداشته باشید امکان پاشیده شدن رنگ بر روی آنها وجود دارد. بهترین زمان برای نقاشی اتاق کودک فصل بهار و تابستان«فصول گرم سال» خواهد بود. زیرا در این فصل ها به راحتی می­توانید در حین نقاشی اتاق کودک ، پنجره ها باز بگذارید تا علاوه بر اینکه بوی از محیط خارج شود، روند خشک شدن دیوارها زودتر صورت گیرد.

تاثیر رنگ­ها بر احساسات کودکان

یکی از مسائلی که چندین بار به آن اشاره کرده­ایم، رنگ­ها و تاثیرشان بر روی ذهن و عواطف کودکان است. این موضوع را جدی بگیرید؛ زیرا دلیل علمی دارد. دکور اتاق کودک و نقاشی دیوارهای آن، می­بایست با روحیات کودک متناسب بوده و کودکانه نقاشی شود. به طور حتم، هدف اصلی شما برای نقاشی اتاق کودک ، فراهم کردن آرامش و ایجاد فضایی دلنشین و خوشایند برای کودک تان خواهد بود. در نتیجه به رنگ­هایی که برای نقاشی اتاق کودک بکار می­برید، توجه بسیاری داشته باشید. در ادامه چند نمونه از رنگ­هایی که مناسب برای اتاق کودک را برای شما معرفی می­کنیم.

رنگ اتاق کودک

افزایش خلاقیت با رنگ آبی

رنگ آبی، رنگی است آرامش بخش که سبب بالا بردن خلاقیت در کودکان می­شود. به شما پیشنهاد می­کنیم از این رنگ به تنهایی استفاده نکنید و در ترکیب رنگ­ها، بکار برود. محیطی آرام را با رنگ آبی در ذهن کودکتان به ثبت برسانید.

دوپینگ حافظه با رنگ زرد

زرد انرژی را زیاد کرده و شور و هیجان را در کودک افزایش می­دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته، یکی از رنگ­های مناسب برای اتاق کودک را به رنگ زرد اشاره می­کنند. با این رنگ شاد و پرانرژی قدرت حافظه کودکان بالا می­رود. رنگ زرد، سبب بالا رفتن درصد هوش کودک می­شود.

بیشتر بخوانیم: نقاشی خلاقانه ساختمان

شور و هیجان با قرمز

باید همیشه شور و هیجان  را در کودکان زنده نگه داشت. یکی از علائمی که یک کودک افسرده دارد، نداشتن هیجان و انگیزه کافی است. بنابراین، از راهکارهایی که می­توانید اشتیاق و انرژی را در کودکان چند برابر کنید، تاثیر رنگ­ها در محیط اطرافشان مخصوصا اتاق کودک خواهد بود. به طور معمول، از رنگ قرمز در کنار رنگ­های دیگر استفاده می­شود تا تعادل صورت گیرد.

آرامش با رنگ صورتی

اگر در فکر فراهم آوردن یک محیط آرام و بدون دغدغه برای کودک عزیزتان هستید، رنگ صورتی انتخاب شما باشد. با وجود رنگ صورتی در فضا، آرامش برقرار شده و ضربان قلب را منظم می­کند. رنگ صورتی در اکثر مواقع در دنیای دخترها ایفای نقش کرده. اما اگر بخواهید برای کودک پسر از این رنگ بکار ببرید، اما دودل هستید. بهترین کار استفاده از این رنگ در کنار رنگ­های دیگر است. در این صورت، علاوه بر اینکه کودک از تاثیر مثبت رنگ صورتی بهره می­برد، رنگ­های آرامش بخش دیگر هم در محیط وجود دارد.

تفکر با رنگ نارنجی

تا بحال به این موضوع فکر کرده­ اید که چرا در اکثر آموزشگاه ها از رنگ نارنجی استفاده می­کنند؟ رنگ نارنجی عملکرد حافظه و مغز را بهبود بخشیده و سبب افزایش تفکر در کودکان می­شود. نارنجی یک رنگ گرم و پرانرژی بوده، که انتخاب مناسبی برای کودکان و بالا بردن اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.

نقاشی اتاق کودک را به افراد حرفه­ ای بسپارید

شاید مایل باشید تا نقاشی اتاق کودک را خودتان برعهده بگیرید. اما آیا در این زمینه مهارت کافی دارید و آن را بدون مشکلی انجام می­دهید؟ از آنجایی که رنگ آمیزی اتاق کودک نیازمند سلیقه و مهارت کافی است، پیشنهاد می­کنیم برای این امر از یک استاد کار نقاشی ساختمان کمک بگیرید. حتی می­توانید از افراد ماهری که بر روی دیوار نقاشی کودکانه می­کشند استفاده کنید، و جذابیت اتاق کودکتان را افزایش دهید و از این فضا لذت ببرید.

نکته مهم!

تا سعی دارید در اتاق کودک از رنگ­های شاد و پرانرژی بکار ببرید. رنگ­های شاد در اتاق کودک، علاوه بر شادی و لطافت، خلاقیت را چند برابر کرده و سبب می­شود کودکان به فضای اتاقشان علاقه نشان دهند و زمان بیشتری را در اتاق خود سپری کنند.

۰۲۱۶۶۱۰۲۷۱۶

۰۹۱۲۵۶۵۹۷۶۸

۰۹۱۲۴۳۳۴۵۲۱