تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

فوت و فن نقاشی درب و پنجره

فوت و فن نقاشی درب و پنجره

زمانی که شما نقاشی ساختمان خود را به اتمام رسانده اید، دیوارها، سقف و هر سطحی را رنگ آمیزی کردید، مرحله دیگری برای نقاشی ساختمان مانده است که بسیار اهمیت دارد، و با انجام آن کار نقاشی ساختمان شما به پایان می رسد. این مرحله نقاشی درب و پنجره خواهد بود. نقاشی درب و پنجره و رنگی که برای آنها انتخاب می کنید، بسیار مهم بوده و باید در انتخاب رنگ درب و پنجره با حوصله خلاقیت به خرج دهید. حتما هم این نکته را در زمان نقاشی درب و پنجره در نظر بگیرید که، رنگ انتخابی شما با رنگ موجود در محیط هماهنگ باشد.

نقاشی در و پنجره

شاید با خود فکر کنید که نقاشی در و پنجره امری آسان و بدون دردسر است، و همچنین نیاز به تخصص ندارد. اما باید بدانید که نقاشی در و پنجره هم نیز نیاز به مهارت دارد و باید به خوبی و با سلیقه صورت گیرد.

به طور مثال، به حرکت دست ها و ثابت بودن آنها باید دقت کنید. در نقاشی در و پنجره همیشه با شره ی رنگ مواجه خواهید بود که در آن، رنگ مانند اشک به پایین سرازیر می شود و شره می کند. بنابراین، باید عملیات رنگ آمیزی را به طرز صحیحی انجام دهید تا ردی از رنگ بر روی در و پنجره باقی نماند. اگر مایلید تا نقاشی در و پنجره را خودتان بر عهده بگیرید، باید یکسری از نکات را رعایت کنید. در این مطلب نکاتی را برای شما بیان می کنیم بتوانید با استفاده از آنها نقاشی در و پنجره را بدون مشکلی انجام دهید.

 

تهیه لوازم مورد نیاز برای نقاشی در و پنجره

نقاشی در و پنجره هم مانند هر کار ساختمانی دیگر نیازمند لوازم مخصوص به خود است. مهمترین وسیله هم که باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید، تهیه رنگ مخصوص برای در و پنجره خواهد بود. برخی به اشتباه از همان رنگی که برای دیوارهای خود استفاده می کنند، برای نقاشی در و پنجره هم به کار می برند، که لازم به ذکر است که بگوییم این کار درستی نیست و رنگی که مخصوص در و پنجره بوده، در کارخانه مانند رنگ مخصوص برای رنگ آمیزی سقف با فرمول خاصی تولید می شود.

از این رو، در هنگام خرید رنگ برای نقاشی در و پنجره به لیبل درج شده بر روی رنگ توجه کنید. زیرا رنگ-هایی که مناسب برای رنگ آمیزی در و پنجره هستند بر روی آنها نوشته می شود که مخصوص سطوح چوبی، کابینت، پنجره است. رنگ آستری، ضد زنگ، سمباده ، قلمو نازک و همچنین غلطک کوچک از دیگر لوازم مورد نیاز برای نقاشی در و پنجره خواهند بود.

 

کدام جنس رنگ برای در و پنجره مناسب است؟

همانطور که می دانید در و پنجره و مخصوصا چهارچوب دربها خیلی زود کثیف می شوند، و این خود نمای بدی به فضا می دهد و به هیچ وجه خوشایند نیست. در نتیجه بهتر است رنگ هایی که برای در و پنجره ها استفاده می کنید، قابلیت شستشو را داشته باشند و بتوان به راحتی لکه ها را از روی آنها تمیز کرد.

بهترین نوع رنگ برای نقاشی در و پنجره ، رنگ های روغنی هستند. البته باید بدانید که دو نوع رنگ روغنی مات و براق در بازار وجود دارد. رنگ روغنی مات برای دیوار بوده و شما باید برای نقاشی در و پنجره از رنگ روغنی براق استفاده کنید. رنگ روغنی براق خیلی سریع عیب ها را می پوشاند و علاوه بر آن، قابل شستشو است.

 

شیوه صحیح نقاشی درب

نقاشی در و پنجره باید به خوبی و به طرز صحیحی انجام گیرد تا رنگ ها، در هنگام نقاشی به قول معروف شره نکند. برای نقاشی درب بهترین کار برای رفع مشکل شره کردن این است که درب را از لولا جدا کنید. بعد از جدا شدن از لولا آن را بر روی خرک نجاری قرار دهید. به این طریق رنگ آمیزی درب بهتر و با تسلط بیشتری صورت می گیرد.

 

سطح را به خوبی تمیز کنید

پیش از شروع نقاشی در و پنجره سطح و چهار چوب را به خوبی و به کمک پاک کننده ها تمیز کنید. توجه داشته باشید گرد و غبار و کثیفی بر روی سطح باقی نماند. این امر مهم بوده و در رنگ آمیزی بهتر شما را یاری می کند.

 

جدا کردن تجهیزات درب

برای رنگ آمیزی درب به شما پیشنهاد می کنیم حتما تجهیزات درب را مانند دستگیره و همچنین قفل را از روی درب جدا کنید. با این کار، لکه رنگ بر روی دستگیره و قفل درب نمی ریزد. اگر این تجهیزات کهنه و زنگ زده بود، بهتر است تجهیزات جدید تهیه کرده و آنها را بعد از رنگ آمیزی، جایگزین تجهیزات کهنه کنید.

نقاشی در و پنجره

رنگ آمیزی باکیفیت با زیرسازی سطح

اگر می خواهید خروجی نقاشی در و پنجره شما بدون ایراد و ایده آل باشد، باید قبل از رنگ آمیزی به زیرسازی سطوح بپردازید. در ابتدا می توانید رنگ آستری بزنید و تمام بخش هایی که پوسته پوسته دارند را با سمباده از بین ببرید. سمباده را در داخل ظرف آب خیس کرده و سپس بر روی برآمدگی های سطح کار بکشید تا برآمدگی و عیوب برطرف شوند. اگر هم که درب و پنجره شما نو است، پیشنهاد می کنیم قبل از نقاشی یک تا دو مرتبه سطح را ضد زنگ بزنید.

 

نقاشی در و پنجره فلزی

در صورتی که در و پنجره فلزی هستند، بعد از اینکه کار جوشکاری و نصب آنها به اتمام رسید، ابتدا باید بخش هایی که لکه سیاه دارند را به کمک پارچه نمناک تمیز کرد. سپس ضد زنگ را با تینر روغنی مخلوط کرده و با قلموی نازک به درب و پنجره بزنید. دقت داشته باشید که غلظت ضدزنگ مناسب بوده و به صورت قطره بر روی سطح باقی نماند.

برای در و پنجره های فلزی هم باید بعد از زیرسازی و ضد زنگ، به کمک سمباده برآمدگی ها را برطرف کرد. البته برخی برای نتیجه بهتر پیش از شروع رنگ آمیزی، درب را بتونه کاری می کنند.
رنگ آمیزی را فقط یک بار انجام ندهید!

بعد از اینکه یک بار درب یا پنجره را رنگ آمیزی کردید، به همان یک بار اکتفا نکنید و یک مرتبه دیگر به رنگ آمیزی سطح بپردازید. در واقع بهتر است بگوییم نقاشی در و پنجره را به صورت دو لایه رنگ آمیزی کنید. بعد از اینکه از خشک شدن درب مطمئن شده اید، تجهیزات (دستگیره و قفل) را بر روی درب نصب نمایید.

 

این نکته را به یاد داشته باشید!

رنگ هایی که برای چهارچوب پنجره ها انتخاب می کنید بسیار حائز اهمیت هستند. زیرا پنجره ها همیشه در معرض نورخورشید قرار دارند و خیلی سریع آسیب می بینند. در نتیجه همانطور که قبلا گفتیم، باید رنگ هایی تهیه کنید که مخصوص برای پنجره ها تولید شده اند. علاوه بر رنگ های روغنی براق، رنگ های لاتکس برای رنگ آمیزی درب و پنجره مناسب خواهند بود.

 

ایده ای برای مزین کردن درب و پنجره

برای چهار چوب پنجره های ساختمان خود و همچنین دربها، از رنگ های جالب و خلاقانه استفاده کنید. یکی از رنگ هایی که می توانید برای درب بکار ببرید، رنگ برجسته(Bold) است. این نوع رنگ به رنگهای توچشم یا برجسته معروف بوده و جلوه جالبی به فضا می دهد. بنابراین شما می توانید برای زیبایی و جذابیت بیشتر از رنگهای Bold در محیط خود استفاده کنید.

برخی برای رنگ آمیزی درب ساختمان آنها را با المان های دیگر محیط ست یا هماهنگ می کنند. به طور مثال، رنگ درب را با قرنیز یکی و رنگ دیوارها متفاوت از آنها است. یا برعکس، رنگ دیوار و درب یکی بوده و قرنیزها رنگ متفاوتی دارند. شما هم می توانید برای منزل یا محل کار خود از این ایده ها استفاده کرده، و سبب جلب توجه مخاطب شوید.

شما می توانید با رعایت نکاتی که در این مطلب بیان کرده ایم، نقاشی در و پنجره را به صورت اصولی انجام دهید. اما اگر نقاشی در و پنجره برای شما طاقت فرسا و مشکل است، نگران نباشید و کار را به یک متخصص و استادکار حرفه ای بسپارید. زیرا شاید در نگاه اول با خود بگویید که رنگ آمیزی درب و پنجره کار راحتی بوده، و شما خود می توانید آن را برعهده بگیرید، اما این امر، مانند دیگر خدمات ساختمان یک فرد باتجربه و کاربلد را می طلبد، تا بدون ایرادی درب و پنجره را نونوار کنند.

 

نقاشی ساختمان محمدی

۰۲۱۶۶۱۰۲۷۱۶

۰۹۱۲۵۶۵۹۷۶۸

۰۹۱۲۴۳۳۴۵۲۱