تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

دیوارپوش ماربل شیت چیست و برای چه کاری استفاده میشود ؟

دیوارپوش ماربل شیت چیست و برای چه کاری استفاده میشود ؟

آیا می دانستید که فقط تعداد کمی از مردم اطلاع دارند دیوارپوش ماربل شیت چیست و از آن برای زیبا کردن خانه هایشان استفاده میکنند ! در این مقاله به شما دوستان گفته می شود که دیوار پوش ماربل شیت چیست و برای چه کاری استفاده میشود ؟

دیوارپوش ماربل شیت

قبل از اینکه با موضوع اصلی آشنا شویم باید بدانیم در واقع ماربل به چه معناست ؟ ماربل در زبان لاتین به معنای سنگ مرمر است یعنی دیوارپوش ماربل شیت یعنی دیوارپوش سنگ مرمر و می توان گفت که دیوار پوش های ماربل شیت یکی از محبوب ترین محصولات در دکوراسیون داخلی است.

دیوارپوش ماربل شیت (دیوارپوش سنگ مصنوعی)

ماربل شیت با نام های دیگری مانند : استونیت، سنگ مصنوعی و سنگ پی وی سی نیز شناخته می شود این دیوارپوش ظاهری همانند سنگ های طبیعی دارند و عایق بسیار خوبی برای دما و صدا می باشند. همینطور مقاومت بسیار بالایی دارد.

طول عمر دیوار پوش های ماربل شیت ۲۰ تا ۳۰ سال است و از هزینه های اضافی مانند گچ کاری دیوار و رنگ آمیزی دیوار جلو گیری می کنند . لازم به ذکر هست که بگوییم این دیوار پوش ها قیمت بسیار پایینی نسبت به سنگ های واقعی دارند.

این دیوار پوش ها از ترکیب پودر سنگ و پی وی سی می باشد و ظاهری شبیه به سنگ مرمر دارند و تشخیص مصنوعی بودن آن بسیار سخت است. به دلیل استفاده از پودر سنگ و مواد پی وی سی در ساخت این دیوار پوش ها این ورقه ها بر خلاف سنگ های طبیعی وزن کمتری دارند و در ابعاد ۱۲۲*۲۸۰ سانتی متر تولید می شوند و برای نصب آن به روی دیوار نیازی به مصالح و خرابی نیست . دیوار پوش های ماربل شیت به صورت خیلی ساده با استفاده از چسب پلی اوراتان به سطوح نصب می شود .

مزایا و معایت دیوارپوش ماربل شیت (دیوارپوش سنگ مصنوعی)

با توجه به اینکه این دیوار پوش ماربل شیت از ۳۰ درصد پودر سنگ و ۷۰ درصد از پی وی سی ساخته شده است چند ویژگی مهم دارند:

  • عایق نم و رطوبت
  • نصب آسان و سریع
  • اجرای بدون درز
  • قابلیت شستشو
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال
  • عایق حرارتی
  • ضد خش

همینطور لازم به ذکر است که این دیوار پوش ها معایب هم دارند:

  • این دیوارپوش نسبت به کاشی و سرامیک قیمت بالاتری دارد
  • در صورت خراب شدن بخش هایی از تایل های ماربل شیت، امکان ترمیم وجود نداشته و باید به طور کامل تعویض شوند.
  • دیوارپوش ماربل شیت در برابر اسید آسیب پذیر می باشد
  • ظاهری زیبا و در عین حال مصنوعی دارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید طراحان داخلی از ماربل شیت به عنوان یک جزء اصلی در طرحهای خود استفاده میکنند . سنگ های پی وی سی میتوانند برای آشپزخانه ، سرویس بهداشتی ، اتاق خواب ، استخر ها و پارکینگ ها استفاده شوند و نمای زیبا و بهتری را به شما و دوستانتان ارائه بدهند .

دیوارپوش ماربل شیت

سازگاری با طبیعت دیوارپوش ماربل شیت (دیوارپوش سنگ مصنوعی)

همچنین این دیوارپوش های مصنوعی یا همان دیوار پوش های ماربل شیت با طبیعت سازگار هستند زیرا مدت زمان مورد نیاز برای به وجود امدن یه سنگ به صورت طبیعی ۱ میلیون سال است و به دلیل همین است که سنگ طبیعی از ارزش بالایی برخوردار هستند استخراج بی رویه این سنگ ها میتواند به طبیعت آسیب جدی بزند و برای نسل های آینده مشکلات جدی به وجود بیاورد.

برای جلوگیری از این مشکلات میتوان از سنگ های مصنوعی مانند ماربل شیت استفاده کرد که این کار نوعی حمایت از سنگ های طبیعی است . نکته جالبی که وجود دارد این است که دیوارپوش ماربل شیت فقط برای نصب روی دیوار استفاده نمیشود و میتوان از آنها به عنوان کف پوش هم استفاده کرد ولی نکته منفی که دارد این است که وقتی ماربل شیت به عنوان کف پوش استفاده شود اگر سطح آن کمی مرطوب بشود ممکن است که بسیار لغزنده بشود و خطر سر خوردن افراد را افزایش دهد

. شاید شما دوستان که تا اینجای مقاله را مطالعه کرده باشید فکر کنید که این کار بسیار ساده است و زمان بر نیست ولی باید به شما دوستان عزیز بگویم که کاملا اشتباه می کنید این کار بسیار سخت بوده و برای نصب کردن این دیوار پوش ها به یک متخصص حرفه ای نیاز دارید و اگر در حین انجام پروژه کوچک ترین اشتباهی رخ بدهد ممکن است هزینه بسیار بالایی داشته باشد به همین دلیل است که باید این کار توسط یک متخصص انجام بشود.

اخرین توصیه من به شما دوستان این هست که اگر مایل هستید که دیوار پوش هایتان همانند روز اول براق و زیبا باقی بمانند، از پاک کننده های اسیدی برای تمیز نگه داشتن آن ها استفاده نکنید .