تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

فوت و فن طراحی دکور تی وی روم

بسم الله الرحمن الرحیم

فوت و فن طراحی دکور تی وی روم

استفاده از وسایل صوتی و تصویری در دنیای کنونی بر کسی پوشیده نیست. این روزها نه تنها تلویزیون مهمان اکثر خانه ها است بلکه وسایل صوتی و تصویری پیشرفته دیگری نیز به خانه راه پیدا کرده اند. این وسایل پیشرفته با هدف ایجاد محیطی دلنشین برای شنیدن موزیک یا دیدن انواع کلیپ، فیلم و سریال و در کل محتوای دیجیتالی خریداری و مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، معضل کم بودن فضا به ویژه در خانه های کوچک است. از این رو معماری جدید با هدف زیباتر کردن محیط و ایجاد یک چیدمان مطلوب در خانه های مختلف استفاده بهینه از فضا را جزو اهداف اصلی خود قرار داد. در این معماری و برای چینش درست این وسایل دیجیتالی ابتدا نام تی وی روم (اتاقی که در آن تلویزیون قرار داده می شود) بر بخشی از خانه قرار داده شد. سپس به طراحی دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) در سبک های مختلف مطابق با سبک کلی خانه پرداخته شد.

البته این تنها یکی از مهم ترین دلایل برای طراحی دکور تی وی روم است! گاه افراد برای ایجاد نمایی جذاب و دلنشین با آنکه خانه آن ها بزرگ است، تصمیم به طراحی دکور تی وی روم و ایجاد تی وی وال زیبا می گیرند.

در هر صورت و جزو هر یک از این دو گروه هستید، مطالعه این مقاله از سایت نقاشی ساختمان محمدی به شما پیشنهاد می شود. زیرا در این مقاله هر آنچه که در این باره لازم است بدانید به ویژه برای خانه های کوچک، برای دیزاین آسان خانه با طراحی دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) بیان شده است.

تی وی روم چیست؟

تی وی روم (TV Room) به معنای اتاقی است که در آن تلویزیون قرار می گیرد. در واقع به بخشی از خانه که تمامی وسایل صوتی و تصویری در آن جای دارند و به عنوان یکی از اتاق های نشیمن شناخته می شود، اطلاق می گردد. حال آنکه این بخش از خانه نیز می تواند طراحی ویژه ای داشته باشد. در حقیقت امروزه با وجود ایده های مختلف طراحی و دکوراسیون خانه و اهمیت بسیاری که افراد برای زیباتر کردن خانه قائل هستند این قسمت از خانه نیز از دست طراح، نقاش و بنا! در امان نمانده است.

برای این بخش از خانه چیدمان های زیبایی با نام تی وی وال ها در سبک های مختلف با اهدافی چون زیبا سازی، انتقال حس راحتی و استفاده بهینه از فضا به طور خاص برای خانه های کوچک، در نظر گرفته شده است.

نکته: تی وی وال (TV Wall) به بخش پشت تلویزیون و وسایل صوتی و تصویری گفته می شود. این بخش می تواند طراحی ویژه ای داشته باشد. می توان از گچ کاری استفاده کرد یا دیوار را پتینه کاری نمود. همچنین امکان استفاده از صفحات کاملا مجزا در جنس و رنگ های مختلف وجود دارد. البته اغلب طراحی دکور تی وی وال برای خانه های کوچک بر روی دیوار اصلی انجام می شود.

 

بیشتر بخوانیم: نقاشی ساختمان

انواع دکور تی وی روم (دکور تی وی وال)

انواع دکور تی وی روم (تی وی وال) را می توان در دو دسته اصلی طراحی دکور تی وی روم مدرن و طراحی کلاسیک جای داد. در واقع طراحی این بخش از فضای خانه به سبک دیزاین کلی خانه وابسته است. نمی توان بخشی از اتاق را مدرن طراحی کرد در حالی که دیگر بخش ها کلاسیک هستند. البته اگر که افراد در حال ساخت خانه و نه ریمادل کردن آن هستند می توانند به تزیین مدرن خانه با دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) بپردازند.

طراحی دکور تی وی روم مدرن

در طراحی مدرن تی وی وال یا به طور کلی تی وی روم توجه به جزئیات الزامی نیست. فضا عموما ساده و به دور از هر نوع شلوغی چیدمان می شود. در واقع برای طراحی اصولی تی وی وال از عناصر مینیمال استفاده می شود. به این صورت که بر روی دیوار آجر یا سنگ آنتیک کار می شود و دیوارهای اطراف تی وی وال با کاغذ دیواری ساده یا نقاشی ساده پوشش داده می شود. در این سبک طراحی دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) عموما رنگ های گرم و روشن استفاده می شود. همچنین تابلو و میزهای ساده و کوچک به کار گرفته می شوند و مبلمان های شیک و البته ساده به کار گرفته می شوند.

طراحی دکور تی وی روم کلاسیک

طراحی دکور تی وی روم آن هم به شکل کلاسیک در نقطه مقابل طراحی مدرن قرار دارد. به این معنا که هر چه قدر سبک مدرن ساده و مینیمال است، سبک کلاسیک پر از جزئیات می باشد. استفاده از چوب برای تی وی وال و توجه به اکسسوری های دکوری نقش به سزایی در طراحی زیبای تی وی روم دارد. همچنین در طراحی کلاسیک عمدتا رنگ های تیره و خنثی به کار گرفته می شوند تا ظاهری لاکچری به فضا داده شود.

پیشنهاد: پیشنهاد نقاشی ساختمان محمدی به شما این است که پیش از هر کاری با کارشناسان متخصص در این حوزه ارتباط برقرار کنید. چرا که دو نوع مدرن و کلاسیک تنها دو دسته کلی از طراحی ها را شامل می شوند و متریال های به کار رفته می توانند بسیار متنوع باشند. از این رو استفاده از نکته و نظرات کارشناسان امر برای انتخاب نوع مناسب بر اساس طرح و رنگ های به کار رفته در کل خانه، متراژ خانه و همچنین میزان هزینه ای که قرار است صرف شود، امری ضروری به شمار می رود.

فوت و فن های طراحی دکور تی وی روم

پس از بررسی دو دسته کلی از انواع طراحی دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) نوبت به بیان فوت و فن ها یا ترفندهایی برای طراحی این بخش از خانه می رسد. شناخت این فوت و فن ها به دیزاین آسان خانه با طراحی دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) کمک خواهد کرد. در واقع بسیاری از خانه ها دیزاین خاصی ندارند و طراحی دکور تی وی روم یا همان دکوراسیون تی وی وال فضا را زیباتر می سازد.

  • توجه به فاصله تلویزیون تا مبلمان و چیدمان آن ها

از مهم ترین مواردی که برای طراحی دکور تی وی روم باید در نظر داشت فاصله تلویزیون تا مبلمان است. مبلمان نباید خیلی نزدیک یا خیلی دور از تی وی وال قرار بگیرند. همچنین چیدمان مبلمان باید هماهنگ با سبک کلی فضا بوده و به گونه ای باشد که فاصله ای مناسب تا دیواره های اطراف داشته باشد.

البته برای خانه های کوچک که اتاق یا فضای جداگانه ای برای تی وی روم نمی توان در نظر گرفت و بخشی از اتاق نشیمن برای این امر لحاظ می شود چیدمان مبلمان لازم است به شکلی باشد که خود مبلها به عنوان دیواره عمل کرده و مرز میان دو بخش را مشخص کنند.

  • نورپردازی!

از جمله فوت و فن های کاربردی در طراحی دکور تی وی وال استفاده از نورپردازی است. نور پردازی اصولی و مناسب علاوه بر این که فضا را متمایز از دیگر بخش های خانه می کند آن را زیباتر کرده و به فضایی آرام جهت استراحت تبدیل می کند.

  • به کار گیری گل و گیاه

تی وی روم بخشی از خانه برای استراحت است. گنجاندن گل و گیاه در کنار تی وی وال (اگر که از قفسه استفاده می شود بر روی قفسه بخش هایی برای قرار دادن گلدان در نظر گرفته شوند)ایده بسیار جالبی است و به تازه بودن هوا در آن مکان کمک خواهد کرد.

  • برجسته کردن تی وی وال

این نکته به ویژه برای خانه های کوچک که فضای کاملا مجزا برای تی وی روم ندارند بسیار کاربردی است. در واقع می توان در راستای تزئین مدرن خانه با طراحی دکور تی وی روم (دکور تی وی وال) دیوار مورد نظر را با نقاشی به رنگ های گرم یا پتینه کاری و حتی ایجاد قفسه های چوبی برجسته و متفاوت از بخش های دیگر نمود.

نکته: زمانی که از رنگ گرم برای تی وی وال استفاده می شود سه دیوار دیگر بهتر است با رنگ های خنثی نقاشی شوند.

  • طراحی ساده باشد!

ساده بودن طراحی به معنای عدم استفاده از المان های مختلف نیست بلکه به این معنا است که به هم ریختگی به کمترین میزان خود برسد. این کار با ایجاد فضاهای مخفی برای قرار دادن وسایل صوتی و تصویری نظیر کنسول ها و اسپیکرها امکان پذیر است. علاوه بر این برای به حداقل رساندن حواس پرتی بهتر است در طراحی بیشتر از رنگ های خنثی استفاده شود.

  • سپردن کار به کاردان

همیشه باید کار را به کاردان سپرد. استفاده از تجربه و تخصص افرادی که سال ها در این زمینه کار کرده اند بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. پس اگر که به دنبال طراحی دکور تی وی وال اصولی و متناسب با فضای خانه خود هستید با مشاوران و کارشناسان گروه نقاشی ساختمان محمدی تماس بگیرید تا در این باره راهنمایی های لازم را انجام دهند.

کلام آخر

ممکن است فضاهای زیبا و دل انگیزی در اتاق نشیمن و یا بخش های دیگر خانه وجود داشته باشد اما باید خاطر نشان کرد که هیچ یک از آن ها به اندازه دیواری که تلویزیون و وسایل صوتی و تصویری در کنار آن قرار می گیرد مهم نبوده و به عنوان نقطه کانونی دیده نمی شوند چرا که جذابیت تلویزیون و وسایلی چون کنسول های بازی که به مانیتوری چون تلویزیون نیازمند هستند برای سرگرمی، غیر قابل انکار است. از این رو توجه به این بخش از خانه و دیزان و طراحی مناسب آن مهم است و بر دیگر بخش های خانه موثر خواهد بود.

و اما توصیه نقاشی ساختمان محمدی این است که طراحی دکور تی وی روم یا تی وی وال به جای آنکه جزو الویت های آخرتان در طراحی خانه باشد، در ابتدای لیست الویت های طراحی قرار داده شود. اهمیت دادن به این بخش خانه شما را زیباتر می کند.