تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

قیمت پتینه کاری در تهران

قیمت پتینه کاری در تهران

 

آیا تا به حال در بعضی از مکان های عمومی مانند : هتل ، رستوران یا حتی خانه آشنایان خود وسیله قدیمی دیده اید که شبیه به عتیقه باشد و به نظر گران قمیت برسد ؟ یا آیا تا به حال دیواری را در خانه یا مکانی زیبا دیده اید که قدیمی و زیبا به نظر برسد ؟ ممکن است که از خودتون بپرسید که چگونه ممکن است فردی همچنین عتیقه ای را داشته باشد ، اما باید بگویم که آن وسیله عتیقه نیست !

آن وسیله با استفاده از هنر پتینه به آن شکل قدیمی و زیبا درآمده ، آیا شما دوستان با این هنر معروف و زیبا آشنایی دارید ؟

 

پتینه کاری چیست ؟

ممکن است که بعضی از شما دوستان با هنر پتینه کاری آشنا نباشید پس اول یک توضیح کامل درباره این موضوع به شما دوستان ارائه میدیم . حرفه یا هنر پتینه کاری ، هنری بسیار قدیمی و زیبا است که در سال ۱۹۲۰  میلادی در مصر باستان به وجود آمد ، اکنون این هنر به عنوان حرفه ای پول ساز و معروف تبدیل شده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان از آن استقبال میکنند .

این هنر اشیاء و سطوح مانند : دیوار ، ظروف و… را شبیه به عتیقه می سازد و به آن ها ظاهری قدیمی مانند عتیقه میدهد که به نظر برسد که بر اثر زمان به این شکل درآمده اند . کهنه جلوه دادن لوازم جدید یکی از موارد پرطرفدار بین مردم است که دکوراسیون آنتیک فضای خانه را به دکوراسیون مدرن ترجیج میدهند .

 

 

کاربرد پتینه کاری چیست ؟

شاید براتون سوال باشد که این هنر فقط برای دکوراسیون خانه استفاده میشود ؟ باید در جواب این سوال بگویم نه !

پتینه کاری فقط برای طراحی دکوراسیون خانه استفاده نمیشه بلکه کاربرد های متفاوتی دارد به عنوان مثال در برخی از موزه ها به جای نمایش عتیقه اصلی، قالبی از آن عتیقه را درست میکنند و با استفاده از هنر پتینه کاری قالب را شبیه به آن عتیقه در می آورند و به افراد نمایش میدهند.

بیشتر بخوانیم: آموزش پتینه کاری

 

انواع تکنیک و روش های پتینه کاری

پتینه کاری تکنیک ها و روش های خاصی دارند که بسته به انواع آن قیمت های آنها تغییر میکند.

انواع پتینه کاری عبارتند از :

  • پتینه کاری با ورقه های زینتی
  • پتینه کاری به روش رنگ برداری
  • پتنیه کاری با اسفنج
  • پتینه کاری با پارچه
  • پتینه کاری روی چوب

 

 

قیمت پتینه کاری در تهران

تا اینجا که شما دوستان مقاله را خواندید ممکن است درباره قیمت برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا این کارهزینه بالایی دارد ؟ باید بگویم که به طور کلی مدل پتینه، متراژ، محل پتینه کاری، پوشش موج ها و ترک های دیوار و سطوح، امکان شستوشوی پتینه، نوع روش و تکنیک پتینه کاری، مواد استفاده شده و سختی کاربر قیمت نهایی پتینه کاری روی دیوار و سقف تاثیر میگذارند .

البته لازم به ذکر است که هرچقدر تجربه و مهارت پتینه کار بیشتر باشد اجرت کار او بیشتر می شود .

 

متراژ

یکی دیگر از نکات مهم در تعیین قیمت پتینه متراژ است که هر چه متراژ سطح بیشتر باشد ، قیمت نهایی کار بیشتر می شود ، برای اینکه اطلاعاتی درباره قیمت قبل از حضور کارشناس داشته باشید میتوانید این موارد را در نظر بگیرید .

  • در مورد دیوار و سقف، طول را در عرض یا ارتفاع ضرب کرده و مساحت را حساب کنید.
  • در صورت نیاز به نرده، باید طول را در ارتفاع نرده ضرب و مساحت بر اساس سختی کار در ۲ یا ۳ ضرب کنید.
  • متراژ در و پنجره هم براساس متر مربع و تعداد حساب میشود.

 

بیشتر بخوانیم: پتینه کار پروژه های لوکس

نتیجه گیری

پتینه کاری هنری قدیمی است که ریشه ای قدیمی دارد و برای طراحی دکوراسیون خانه استفاده میشود و انواع مختلفی دارد . هزینه پتینه کاری نسبت به متراژ تعیین میشود .