تماس با نقاشی ساختمان محمدی
سفارش نقاشی ساختمان

طرح های مختلف دیوارپوش فومی پشت چسبدار

طرح های مختلف دیوارپوش فومی پشت چسبدار

امروزه دیوارپوش ‌ها به دلیل آن که جلوه و نمای زیبایی به فضا و جذابیت بسیاری به دکوراسیون داخلی می ‌بخشند، مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران داخلی قرار گرفته اند. تنوع در طرح و مدل دیوارپوش ‌ها و برخورداری آن ها از مزایایی موجب شده است تا بسیاری به جای استفاده از کاشی و یا کاغذ دیواری برای زیبا سازی دیوارها از دیوارپوش ‌ها استفاده کنند.

دیوارپوش فومی پشت چسبدار

دیوارپوش ‌ها از انواع مختلفی برخوردارند که دیوارپوش فومی پشت چسبدار را می ‌توان به عنوان یکی از این انواع معرفی نمود. دیوارپوش‌ های فومی پشت چسبدار در طرح‌ های مختلفی تولید می‌ شوند و طراحی آن ها به گونه ‌ای است که به راحتی بر روی دیوار نصب و قابل اجرا هستند. از این رو بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر می ‌توانند مطابق با سلیقه خود از این نوع دیوارپوش ‌ها بهره بگیرند. شما هم به دنبال یک تغییر جدید در محیط منزل و یا محل کار خود هستید؟ پس تا انتها همراه نقاشی ساختمان محمدی باشید.

دیوار پوش فومی پشت چسبدار چیست؟

دیوار پوش فومی پشت چسبدار یکی از انواع دیوار پوش های موجود در بازار است. این دیوار پوش زیر مجموعه دیوارپوش فومی به شمار می رود. به این معنا که از لحاظ کارایی و ویژگی تفاوت چندانی با دیوارپوش فومی ندارد و تنها تفاوت آن چسبدار بودن آن است. این ویژگی منحصر به فرد که مهم ترین و اصلی ترین مزیت این نوع دیوارپوش است باعث شده که نصب به آسانی و با هزینه ای کم تر انجام شود.

در واقع نصب این نوع دیوار پوش به مهارت خاص و تجهیزات پیچیده ای نیاز ندارد. از این رو بسیاری از افراد انتخاب و خرید این نوع دیوارپوش را به انواع دیگر ترجیح می دهند.

نکته: دیوارپوش فومی پشت چسبدار را می‌توان به صورت تایلی و ابعاد آن را بر اساس شرایط فضای مورد نظر خود انتخاب و تهیه کرد.

حال نوبت به بررسی انواع این دیوارپوش می رسد. به نظرتان چه طرح و مدل هایی از این نوع دیوارپوش در بازار موجود است؟

انواع طرح و مدل دیوارپوش‌ فومی پشت چسبدار

اگر که بخواهیم در خصوص طرح و مدل‌ های دیوارپوش ‌های فومی پشت چسبدار صحبت کنیم، می‌ توانیم بگوییم که این نوع دیوارپوش‌ها بر اساس طرح و ضخامت از مدل ‌های مختلفی برخوردارند.

انواع مدل بر اساس ضخامت تایل

تایل دیوارپوش فومی چسبدار در دو نوع وارداتی و تولید داخل با ضخامت متفاوت وجود دارد. تایل دیوارپوش وارداتی از ضخامت هشت میلی متری برخوردار است. این در حالی است که دیوارپوش های تولید داخل ضخامت کمتری دارد و دارای ۶ میلی متر ضخامت است.

انواع مدل بر اساس طرح

دیوار پوش فومی چسبدار در طرح های مختلفی یافت می شود. این طرح ها بالغ بر ۴۰ طرح هستند. از این رو می توان بر اساس دکوراسیون داخلی، طرح مورد نظر را انتخاب و خریداری کرد. برخی از این طرح ها عبارتند از:

طرح آجری را می توان پر طرفدارترین طرح دانست. این طرح خود در شکل و رنگ های مختلف نظیر آجر نما، آجر سه سانت، آجر بهمنی و آجر سفید موجود است که هر کدام از آنها را می ‌توان بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی انتخاب و اجرا کرد.

برای زیبا سازی دیوارهای اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن، بین کابینتی و حتی در ویترین مغازه ‌ها، لابی ، سالن فروشگاه‌ها و پاساژها می‌ توان از دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار طرح آجر بهره گرفت.

نکته: طرح ‌های دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار نقش موثری در ابعاد آنها دارد. به عنوان مثال تایل‌های طرح دار و سه بعدی در ابعاد ۷۰*۷۰ و دیوارپوش‌های با طرح آجری را در اندازه ۷۰*۷۷ می‌ توان تهیه کرد.

دیوارپوش فومی پشت چسبدار

مزایای دیوارپوش فومی پشت چسبدار

پس از صحبت درباره دیوارپوش های فومی چسبدار و انواع طرح و مدل موجود در بازار، نوبت به بیان مزایای این دیوارپوش و بررسی آن ها می رسد

همانطور که می ‌دانید دیوارپوش‌ها نیز همانند سایر اقلامی که در زیبا سازی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مزایایی برخوردارند که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند.

عایق صدا

دیوارپوش فومی پشت چسبدار همانطور که از نام آن مشخص است، دارای بافت فومی است. این نوع بافت از عبور صدا به داخل و بیرون محیط جلوگیری می ‌کند. از این رو می‌توان آن را عایق خوبی برای صدا در نظر گرفت. هر چند عملکرد آن به عنوان عایق صدا به پشم سنگ نمی ‌رسد؛ اما می ‌تواند به اندازه قابل قبولی در این زمینه موفق عمل کند.

قابلیت شستشو

از دیگر مزایای دیوارپوش ‌های فومی پشت چسبدار، می ‌توان به قابلیت شستشوی آن اشاره کرد. دیوارپوش‌ها اغلب بیشتر در معرض آلودگی، کثیفی و لکه قرار دارند. از این رو می‌توان به راحتی با استفاده از مواد شوینده و آب بدون هیچ گونه مشکلی سطح دیوارپوش‌ های فومی را شست و لکه ‌های به جای مانده بر روی آن را به آسانی از بین برد.

عایق دما

وجود منافذ در بافت این نوع دیوارپوش ‌ها موجب شده است که هوا در منافذ و الیاف آن حضور داشته باشد. از این رو می ‌توان از آن به عنوان عایق دما استفاده کرد. پس اگر به دنبال دیوارپوشی هستید که بتوان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد، دیوارپوش‌ های فومی پشت چسبدار، مناسب ‌ترین گزینه هستند.

قابلیت برش

دیوارپوش ‌های فومی پشت چسبدار به گونه ‌ای ساخته شده اند که می ‌توان به راحتی تنها به وسیله‌ی یک قیچی پنل‌ های آن را در ابعاد مختلفی برش داد و از آن در قسمت‌های مختلف دیوار به کار برد. از این رو می ‌توان قابلیت برش را یکی دیگر از مزایای این نوع دیوارپوش‌ها معرفی نمود.

نصب آسان

وجود یک لایه چسب در پشت دیوار پوش ‌های فومی باعث شده است تا بتوان بدون تجهیزات و مهارت خاصی آن را در فضاهای مختلف نصب نمود. از این رو بسیاری از افراد برای زیبا کردن دیوارها از این نوع دیوارپوش‌ ها استفاده می کنند. سرعت بالا در نصب، همچنین قابلیت اجرا در سطوح ناهموار و منحنی شکل از دیگر مزایای دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار به شمار می‌آیند.

برای نصب این محصول پر طرفدار می توانید از گروه نقاشی محمدی با چندین سال سابقه در این حوزه بهره ببرید. این گروه در تهران و کرج فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات در حوزه نقاشی، پتینه کاری، نصب و اجرای انواع دیگر دیوارپوش است.

قیمت مناسب

از مهم ترین فاکتورهایی که بسیاری به هنگام خرید دیوارپوش‌ها به آن توجه می‌کنند، قیمت آن است. گفتنی است دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار به نسبت سایر دیوارپوش‌ها از قیمت مناسبی برخوردارند. از این رو اگر به دنبال دیوارپوشی هستید که در کنار عملکرد بالا از نظر اقتصادی به صرفه باشد، دیوار پوش فومی پشت چسبدار بهترین انتخاب است.

تنوع خیلی خوب در طرح

طرح آجری دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار به عنوان محبوب ‌ترین طرح در این نوع دیوارپوش‌ها شناخته می‌شود. علاوه بر این تنوع بالا در طرح و رنگ این نوع دیوارپوش‌ها در بازار باعث شده است تا هر فردی با هر نوع سلیقه و نظری بتواند از دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار تهیه کند.

 معایب دیوار پوش فومی پشت چسبدار

دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار در کنار مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است. می‌توان گفت اگر این نوع دیوارپوش‌ها به درستی نصب نشود، جدا نمودن و چسباندن دوباره آن کار دشواری است و احتمال آن که کار با نتیجه خوبی به پایان نرسد وجود دارد. از این رو به هنگام نصب آن می‌بایست نهایت دقت را به کار گرفت.

از دیگر معایب آن می‌توان به ماندگاری و استحکام آن اشاره کرد. گفتنی است دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار همانند سرامیک و یا سنگ استحکام و طول عمر بالایی ندارند. از این رو اگر قصد دارید از آنها به مدت طولانی در فضای مورد نظر خود استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم، از انواع دیگر دیوارپوش‌ها بهره گیرید.

لازم به ذکر است دیوارپوش ‌های فومی پشت چسبدار در صورتی که در مجاورت گرمای بیش از اندازه قرار بگیرند فرم خود را از دست می ‌دهند و تغییر شکل آنها در این شرایط وجود دارد. از این رو نمی‌توان آنها در محل اجاق گاز آشپزخانه به کار گرفت. عدم قابلیت رنگ آمیزی از دیگر معایبی است که به هنگام انتخاب طرح و رنگ این نوع دیوارپوش‌ها می ‌بایست به آن توجه نمود.

دیوارپوش فومی پشت چسبدار

 نتیجه گیری

به طور کلی می ‌توان گفت اگر به دنبال یک تحول جدید در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود هستید، دیوار پوش‌های فومی پشت چسبدار می ‌تواند در زیبا سازی دیوارها به شما کمک کند. این نوع دیوارپوش‌ها به دلیل وجود یک لایه چسب در پشت پنل‌های آنها باعث شده است تا بسیاری به دلیل نصب آسان و عدم نیاز به نصاب و تجهیزات خاصی و دیگر مزایایی که از آن برخوردار است، دیوارپوش‌های فومی پشت چسبدار را انتخاب کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه مطالبی در خصوص دیوارپوش فومی پشت چسبدار و بررسی انواع طرح‌ های مختلف آن به شما در امر خرید این نوع دیوارپوش‌ها یاری کنیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.